Direktlänk till inlägg 9 juni 2012

Agnes dop

Av Lisa Sund - 9 juni 2012 20:42

Efter en härlig och avkopplad kväll i Erika och Martins hus så bar det av till Agnes dop. Det blev i samma kyrka som de gifte sig i och det var också samma präst. Hon var super bra på deras bröllop och hon var lika bra den här gången. Jag gillar när det inte är så stort fokus på det kristliga utan när man gör det lite mer personligt.


Vi hade börjat samla ihop till en boll på Statoils nya drive och med en sån här lång resa så fick vi ihop till den väldigt snabbt. Vi valde en boll med flaggor på, jag tänkte att man kanske skulle prata lite flaggor med William,det är alltid kul att lära honom nya saker. Dock så glömde vi bollen hemma hos Erika och Martin :(

Vi hade fullt upp med två barn i kyrkan så vi fick inte till så många bilder, men några bra bilder blev det. Varje gång Anders eller jag tog upp kameran så ville William helt plötsligt ha väldigt mycket uppmärksamhet. Efter kanske halva dopet så ville han då rakt inte sitta kvar i kyrkbänken utan då skulle han ut och springa i altargången, vilket han givetvis inte fick och det godtogs inte så bra. Han fick leka lite med mammas ringar och armband (armbaband) som var lite spännande. Sedan satt jag och pekade på alla orden vi sjöng i psalmboken och det var intressant så då satt han tyst ett tag. När sedan solisten började sjunga så ville han att jag skulle peka igen, vilket var lite svårt, men kul att han ville titta på bokstäverna. Jag kommer ihåg från Williams dop hur jobbigt det var att stå så länge och bära på bebisen, men de klarade det så fint. Agnes var en sån snäll liten bebis också, nästan inget gnäll alls.


     


Sedan bar det av till lite lunch och fika med betoning på bullar enligt William. Vem bryr sig om mat när man ska få bulle? Det var supergoda wraps med olika röror, mmm, det hade de verkligen planerat bra. Sedan blev det tårta och lite kakor. Jag var bara tvungen att ta med ett kort på den superfina tårtan. Barnen somnade naturligtvis båda två i bilen på väg till lunchplatsen och lät demsova i vagnen ett tag. Vi ville ju fortfarande helst ha dem sovandes i bilen på väg hem igen, men de verkade otroligt trötta. När vi väckte William så var han inte glad alls, han totalvägrade lunchen men när bullar och tårta kom fram ja då var han framme och åt upp både det på sin egen tallrik och på mammas tallrik. Nova är otroligt nyfiken på allt i hennes närhet. Hon fullkommlit kastar sig efter saker som honser och vill undersöka och blir jätte arg om hon inte får undersöka det eller riktigt når det. Hon har också börjat bli ganska duktig på att sitta själv. Endast några få sekunder men ändå ett steg i rätt riktning.


 


Resan hem gick väl inte fullt lika bra somresan dit, men ganska bra ändå. Sista halvtimmen lessnade båda barnen ur helt och hållet och hade tävling i att skrika högst. Det blev två små paus med en liten bensträckare och lite lunch och kisspaus. Jag är supernöjd med resan, det känns inte så ortoligt långt ändå, men det blir lite omständigt med barn ibland. Jag tackar iaf värdparet så mycket för en härlig helg och hoppas att vi kan träffas sanrt igen.

 
 
Ingen bild

mormor ÅSA

10 juni 2012 07:55

Vilken otroligt fin konstnärstårta. Härligt att ni håller i er fina skol&familje kontakt. Den är värdefull. Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa Sund - 22 december 2013 21:28


December passerar verkligen med stormsteg, vi har hunnit med MASSOR denna månad. Ändå så känner jag mig så lugn och fin, riktigt härlig julstämning.   Min stora duktiga kille fick gå till tandläkaren denna månad. Han blev väldigt uppspelt och pra...

Av Lisa Sund - 3 december 2013 19:49


Oj, nu var det verkligen länge sedan jag bloggade. Nu var det verkligen på tiden att ta sig i kragen. Ja vi får köra recappå hela november helt enkelt :)   Vi börjar lite smått med barnen som givetvis fortfarande retar gallfeber på varandra men s...

Av Lisa Sund - 31 oktober 2013 20:07


En liten oktober uppdatering. Vi har införskaffat lite vinterkläder till barnen nu, eller ja till William iaf eftersom Novas overall från förra året passade riktigt bra nu. Undra just hur mycket hon drunknade i den förra året. Härliga färger blev det...

Av Lisa Sund - 14 oktober 2013 19:39


Om vi börjar med vad vi gjorde resten av september så har vi hunnit med att leka lite med med play doh. Det är alltid uppskattat, även om det blir en del bråk, för man bara måste ju ha samma färg samtidigt även om det finns 5011 andra att leka med. ...

Av Lisa Sund - 22 september 2013 19:23

Så var det alltså dags för min lillasyster att fylla 30 år. Hon kommer alltid att vara liten i mina ögon :) Anna och Björn kom redan på fredagen och det blev så trevligt med lite kortspel och en massa skratt på kvällen. På lördagen blev det först lit...

Ovido - Quiz & Flashcards