Direktlänk till inlägg 8 juni 2012

I ett hus i Sundsvall

Av Lisa Sund - 8 juni 2012 21:56

Efter en liten snabb packning i morse så bar det av uppåt Norrland med hela familjen. Resan gick verkligen superbra. William var jätte glad första delen och sov lite i mitten delen och var väl lite rastlös sista delen, men fortfarande inte alltför gnällig. Nova sov lite i början sedan var hon så glad och lekfull under mittendelen, sista delen blev hon lite kinkig så vi tog ett stop ungefär 4 mil innan Sundsvall.


Det var jätte kul att få träffa Erika och Martin och lilla Agnes igen. Tänka sig att det var ganska precis två år sedan vi var här sist, oj vad tiden går fort. Det hade hänt en hel del med lila Agnes också sedan sist vi träffades. En tjej som var mycket stadigare, och nyfiknare, sedan fick vi ju vara med om första gången hon vände sig om från rygg till mage.


Efter en härlig middag med ett antal avbrott med ammning så var det dags att få barnen i säng. Det var nog lite ovant för båda två, men efter lite skrik och gnäll så sov de båda två gott på sina nya sovplatser. Det tog väl en 10-15 minuter för Nova att somna medan William sprang upp i nästan 45 minuter men gav sig till slut.


   


Jag har nu helt gett upp hoppet för att få Nova att sova på rygg som bebisar "ska" göra enligt de nya rönen. Hon kör rumppositionen precis som storebror. Hon vänder sig om på mage så fort hamnar i spjälsängen och vänder sig till och med i sömnen efter att jag ammat på natten.


 


Sedan fick jag äntligen till lite bilder på Novas nya rum. Man kan se den härligt lila färgen som kommer passa alldeles utmärkt till hennes nya sängkläder. Man ser också den lite flammiga vita färgen som behöver sig ett lager till. Sedan är det bara att dra bort maskeringstejpen och hoppas att allt är fint.


 


Sedan tog jag lite nya tvåårsbilder på William, där han står upp istället. Men jag lägger nog in de bilderna i samma inlägg som de andra tvåårsbilderna.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa Sund - 22 december 2013 21:28


December passerar verkligen med stormsteg, vi har hunnit med MASSOR denna månad. Ändå så känner jag mig så lugn och fin, riktigt härlig julstämning.   Min stora duktiga kille fick gå till tandläkaren denna månad. Han blev väldigt uppspelt och pra...

Av Lisa Sund - 3 december 2013 19:49


Oj, nu var det verkligen länge sedan jag bloggade. Nu var det verkligen på tiden att ta sig i kragen. Ja vi får köra recappå hela november helt enkelt :)   Vi börjar lite smått med barnen som givetvis fortfarande retar gallfeber på varandra men s...

Av Lisa Sund - 31 oktober 2013 20:07


En liten oktober uppdatering. Vi har införskaffat lite vinterkläder till barnen nu, eller ja till William iaf eftersom Novas overall från förra året passade riktigt bra nu. Undra just hur mycket hon drunknade i den förra året. Härliga färger blev det...

Av Lisa Sund - 14 oktober 2013 19:39


Om vi börjar med vad vi gjorde resten av september så har vi hunnit med att leka lite med med play doh. Det är alltid uppskattat, även om det blir en del bråk, för man bara måste ju ha samma färg samtidigt även om det finns 5011 andra att leka med. ...

Av Lisa Sund - 22 september 2013 19:23

Så var det alltså dags för min lillasyster att fylla 30 år. Hon kommer alltid att vara liten i mina ögon :) Anna och Björn kom redan på fredagen och det blev så trevligt med lite kortspel och en massa skratt på kvällen. På lördagen blev det först lit...

Ovido - Quiz & Flashcards