Direktlänk till inlägg 7 juni 2012

Bärsele premiär

Av Lisa Sund - 7 juni 2012 18:11

Idag blev det bärsele premiär för Nova när vi skulle gå och hämta William på förskolan. Jag råkade ju glömma bort att det var torsdagsutflykt idag, var lite konstig vecka så man kan inte hålla koll på alla dagar. Han hade nya byxor på sig så han hade nog blivigt lite blöt under utflykten. Hur som helst så gick det super med Nova i babybjörn, det blev inga protester alls. Hon verkade så nyfiken så under hela promenaden och William verkade inte bry sig heller att mamma hade Nova på magen.


 


Tidigare i veckan så somnade Nova i vagnen på väg till förskolan, hon hade samma sovställning som William brukar ha. Rumpan rätt upp i vädret! Jag var bara tvungen att ta ett kort.


 


William hittade i veckan också ett par hörlurar och pluggade i dem i en dator. Jag slog igång lite Gummi bear song och han blev jätte förvånad när det kom musik. Sedan ville han bara fortsätta att lyssna och titta. 


 


Vi målade ett varv med vitt till i Novas rum, det är fortfarande flammigt så vi får ta och köpa lite mer färg och dra på ett lager till. Vi måste ju ändå måla garderoben så det får nog bli en 2,5 liters burk igen.

 
 
Ingen bild

mormor ÅSA

8 juni 2012 07:52

Härligt att få se hur "sladdar,hörproppar,musik&dator" kommer in naturligt i deras liv. Fantastiskt alltså. KRAM

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa Sund - 22 december 2013 21:28


December passerar verkligen med stormsteg, vi har hunnit med MASSOR denna månad. Ändå så känner jag mig så lugn och fin, riktigt härlig julstämning.   Min stora duktiga kille fick gå till tandläkaren denna månad. Han blev väldigt uppspelt och pra...

Av Lisa Sund - 3 december 2013 19:49


Oj, nu var det verkligen länge sedan jag bloggade. Nu var det verkligen på tiden att ta sig i kragen. Ja vi får köra recappå hela november helt enkelt :)   Vi börjar lite smått med barnen som givetvis fortfarande retar gallfeber på varandra men s...

Av Lisa Sund - 31 oktober 2013 20:07


En liten oktober uppdatering. Vi har införskaffat lite vinterkläder till barnen nu, eller ja till William iaf eftersom Novas overall från förra året passade riktigt bra nu. Undra just hur mycket hon drunknade i den förra året. Härliga färger blev det...

Av Lisa Sund - 14 oktober 2013 19:39


Om vi börjar med vad vi gjorde resten av september så har vi hunnit med att leka lite med med play doh. Det är alltid uppskattat, även om det blir en del bråk, för man bara måste ju ha samma färg samtidigt även om det finns 5011 andra att leka med. ...

Av Lisa Sund - 22 september 2013 19:23

Så var det alltså dags för min lillasyster att fylla 30 år. Hon kommer alltid att vara liten i mina ögon :) Anna och Björn kom redan på fredagen och det blev så trevligt med lite kortspel och en massa skratt på kvällen. På lördagen blev det först lit...

Ovido - Quiz & Flashcards