Direktlänk till inlägg 5 juni 2012

Sommarfest

Av Lisa Sund - 5 juni 2012 19:41

Idag var det sommarfest på Williams förskola. Klockan 16 så började de älsta barnen sjunga lite sommarsånger framme på scenen. De hade tur med vädret för det började dugga precis innan det drog igång men det slutade igen. William var väldigt kinkig och gnällig under sången och tyckte nog inte alls att barnen skulle sjunga. När de hade sjungit klart så var det dags att fika, och det ville William mer än gärna. Han verkade riktigt hungrig och det var säkert därför han var så kinkig. Han blev iaf överlycklig när han såg att han skulle få en bulle och saft. Han åt gladligen upp äppelbitarna och majskrokarna också. Han hade tillverkat en lite blomsterkrans, eller ja alla barnen hade gjort en egen krans att ha i håret. Han var jätte söt!


   


Vi har idag också slipat allt spackel och målat första varvet med den lila färgen. Vi funderar dock på att det kanske vore bra med grundfärg ändå, för tapeten under var ganska mörk och lyser igenom kanske lite väl mycket. Tokit mycket damm blev det iaf när man slipade spackel, vi var tvungna att fixa lite bandanas så att man inte skulle få i så mycket i lungorna. Anna och jag var riktigt tjusiga efteråt så vi var bara tvungna att ta lite kort. Man kännde sig som en gammal tant när man var så gråhårig.


   


Nova har varit kinkig nästan hela dagen. Jag undrar verkligen om det är en tand på gång. Jag såg på gamla kort att William hade fått sin första tand ungefär på sin 5 månaders dag, så då borde hon få en snart.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa Sund - 22 december 2013 21:28


December passerar verkligen med stormsteg, vi har hunnit med MASSOR denna månad. Ändå så känner jag mig så lugn och fin, riktigt härlig julstämning.   Min stora duktiga kille fick gå till tandläkaren denna månad. Han blev väldigt uppspelt och pra...

Av Lisa Sund - 3 december 2013 19:49


Oj, nu var det verkligen länge sedan jag bloggade. Nu var det verkligen på tiden att ta sig i kragen. Ja vi får köra recappå hela november helt enkelt :)   Vi börjar lite smått med barnen som givetvis fortfarande retar gallfeber på varandra men s...

Av Lisa Sund - 31 oktober 2013 20:07


En liten oktober uppdatering. Vi har införskaffat lite vinterkläder till barnen nu, eller ja till William iaf eftersom Novas overall från förra året passade riktigt bra nu. Undra just hur mycket hon drunknade i den förra året. Härliga färger blev det...

Av Lisa Sund - 14 oktober 2013 19:39


Om vi börjar med vad vi gjorde resten av september så har vi hunnit med att leka lite med med play doh. Det är alltid uppskattat, även om det blir en del bråk, för man bara måste ju ha samma färg samtidigt även om det finns 5011 andra att leka med. ...

Av Lisa Sund - 22 september 2013 19:23

Så var det alltså dags för min lillasyster att fylla 30 år. Hon kommer alltid att vara liten i mina ögon :) Anna och Björn kom redan på fredagen och det blev så trevligt med lite kortspel och en massa skratt på kvällen. På lördagen blev det först lit...

Ovido - Quiz & Flashcards