Direktlänk till inlägg 3 juni 2012

Kalas #2

Av Lisa Sund - 3 juni 2012 19:12

Idag blev det barnkalas för William. Det blev 3 tappra familjer som vågade sig hit trots alla olika besked. Vattkoppor eller inte, plus att jag skrev fel dag på inbjudan också, men vi fick som sagt ihop en liten skara vänner.


Det var lite svårt att öppna paket även idag, men det fanns alltid någon kompis som var berädd att hoppa in och hjälpa till. William hade inga problem att det var någon annan som ryckte och slet i hans paket, han var mest nyfiken på vadsom fanns innuti. Av Vilmaoch Emma så fick han ett nytt lok som var så roligt att leka med. Av Isabella fick han en vagn med klossar i med både siffror och bokstäver på (mamma stor gillar).


         


Sedan blev det ju lite fika idag också, gästerna var lite hungriga så jag hann inte få något kort på hela tårtor, men det blev iaf två helt nya tårtor idag. Vi gjorde en klassisk med marsankräm och jordgubbsylt i och massor av jordgubbar som ganering. Sedan kom jag på den brillianta idén att testa chokladpudding och jordgubbsylt i den andra och chokladbokstäver som ganering. Det blev faktiskt riktigt gott. Får komma ihåg det til en annan gång. Vi gjorde några extra cupcakes till idag också. Både Vilma och William åt ordentligt, så det var nog godkännt fika.


     


Det är skönt att kunna pusta ut lite nu när kalas är över. Det har varit roligt men nu ska det bli skönt med lite lugn och ro igen, utan en massa planering och timing av naps och bakverk. Nova var lite mer vaken under detta kalas men det var väl tur det för det var några kompisar som inte hade träffat henne än.

 
 
Ingen bild

mormor ÅSA & morfar

4 juni 2012 08:18

Vilket HÄRLIGT KALAS underbara bilder, supergoda tårtor & småcups, jag blev väldigt sugen. Jag gillade kortet på "mostrarna".KRAM

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa Sund - 22 december 2013 21:28


December passerar verkligen med stormsteg, vi har hunnit med MASSOR denna månad. Ändå så känner jag mig så lugn och fin, riktigt härlig julstämning.   Min stora duktiga kille fick gå till tandläkaren denna månad. Han blev väldigt uppspelt och pra...

Av Lisa Sund - 3 december 2013 19:49


Oj, nu var det verkligen länge sedan jag bloggade. Nu var det verkligen på tiden att ta sig i kragen. Ja vi får köra recappå hela november helt enkelt :)   Vi börjar lite smått med barnen som givetvis fortfarande retar gallfeber på varandra men s...

Av Lisa Sund - 31 oktober 2013 20:07


En liten oktober uppdatering. Vi har införskaffat lite vinterkläder till barnen nu, eller ja till William iaf eftersom Novas overall från förra året passade riktigt bra nu. Undra just hur mycket hon drunknade i den förra året. Härliga färger blev det...

Av Lisa Sund - 14 oktober 2013 19:39


Om vi börjar med vad vi gjorde resten av september så har vi hunnit med att leka lite med med play doh. Det är alltid uppskattat, även om det blir en del bråk, för man bara måste ju ha samma färg samtidigt även om det finns 5011 andra att leka med. ...

Av Lisa Sund - 22 september 2013 19:23

Så var det alltså dags för min lillasyster att fylla 30 år. Hon kommer alltid att vara liten i mina ögon :) Anna och Björn kom redan på fredagen och det blev så trevligt med lite kortspel och en massa skratt på kvällen. På lördagen blev det först lit...

Ovido - Quiz & Flashcards