Direktlänk till inlägg 23 maj 2012

Förkylning eller allergi?

Av Lisa Sund - 23 maj 2012 17:30

Natten som var så fick Nova för sig att hon promt skulle ligga på mage. Hon brukar oftast ligga som en liten ostbåge med ryggen börd utåt så hon ligger på sidan. Det tycker jag är helt okej men inatt fick hon alltså för sig att vända sig om helt på mage och då hamnade ansiktet rätt ner i kudden. Så vågade jag absolut inte lämna henne, så det var bara att passa på henne hela natten. Det var tur att William skulle till förskolan idag så att vi fick sova lite under dagen.


När jag hämtade William idag så hade han helt nya kläder från topp till tå än vad han hade när jag lämnade honom. Det visade sig att de hade lekt med vatten på gården och han hade tydligen haft riktigt roigt. Hans skor var fortfarande genomsura trots att de stog i torkskåpet.


Jag var nästan helt säker på att William måste ha någon form av pollenallergi eftersom han igår hade rinnande näsa, rinnande och röda ögon. Men idag så var både Nova och jag förkylda också, så det kanske var en förkylning ändå. Jag har iaf varit helt deckad idag, vilat hela förmiddagen och tog ut mig helt och hållet när jag försökte dammsuga. Jag får hoppas att förkylningen är bättre imorgon, då förskolan är stängd.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa Sund - 22 december 2013 21:28


December passerar verkligen med stormsteg, vi har hunnit med MASSOR denna månad. Ändå så känner jag mig så lugn och fin, riktigt härlig julstämning.   Min stora duktiga kille fick gå till tandläkaren denna månad. Han blev väldigt uppspelt och pra...

Av Lisa Sund - 3 december 2013 19:49


Oj, nu var det verkligen länge sedan jag bloggade. Nu var det verkligen på tiden att ta sig i kragen. Ja vi får köra recappå hela november helt enkelt :)   Vi börjar lite smått med barnen som givetvis fortfarande retar gallfeber på varandra men s...

Av Lisa Sund - 31 oktober 2013 20:07


En liten oktober uppdatering. Vi har införskaffat lite vinterkläder till barnen nu, eller ja till William iaf eftersom Novas overall från förra året passade riktigt bra nu. Undra just hur mycket hon drunknade i den förra året. Härliga färger blev det...

Av Lisa Sund - 14 oktober 2013 19:39


Om vi börjar med vad vi gjorde resten av september så har vi hunnit med att leka lite med med play doh. Det är alltid uppskattat, även om det blir en del bråk, för man bara måste ju ha samma färg samtidigt även om det finns 5011 andra att leka med. ...

Av Lisa Sund - 22 september 2013 19:23

Så var det alltså dags för min lillasyster att fylla 30 år. Hon kommer alltid att vara liten i mina ögon :) Anna och Björn kom redan på fredagen och det blev så trevligt med lite kortspel och en massa skratt på kvällen. På lördagen blev det först lit...

Ovido - Quiz & Flashcards