Direktlänk till inlägg 22 maj 2012

Pott träning?

Av Lisa Sund - 22 maj 2012 17:57

Eftersom William och mamma tog en 2 timmars nap igår så var det inte lätt att få honom att somna igårkväll. Han var väldigt duktig och låg i sängen iaf, men vid 20 så tyckte jag synd honom så han fick vara uppe med oss lite och åt lite vindruvor. Han var så glad och gick omkring och lekte lite medan vi tittade på Bones. När det var dags att sova igen så lade han sig snällt i sängen och somnade ganska fort.


Jag fick därför en liten "sovmorgon" till klockan 7 i morse, då kom det en glad kille in till mig och skulle "Vila mammas säng" lite, fast det blev mest att leka med mammas telefon och "pela åglar" eller Angry birds som de också kallas.


Sedan bar det av till förskolan och Nova och jag passade på att ta en lång nap idag, superskönt. Äntligen sov hon ordentlige under dagen också. Hon somnar så himla lätt när man är ute och går med vagnen, men totalt vägrar när den står stilla.


William var jätte svettig när jag hämtade honom på förskolan idag så när vi kom hem efter en sväng på lekplatsen så klädde jag av honom lite kläder. Han har inte så många kortbyxor så jag tänkte att det nog var dags att testa lite med kalsonger igen. Naturligtvis fick han för sig att kissa 4 gånger under en halvtimme, så vi avverkade 5 par kalsonger ganska fort. Han har inte riktigt förstått att man måste säga till när han är kissnödig. Vi passade också på att ta fram ett par nya Blixtenskor igen, ett par "foppa tofflor". William skulle promt ha på sig skorna inne, med andra ord så tyckte han om dem också, tack moster Marie!


 


Linas barnkasse kom igårkväll också, så idag tog vi och testade ett recept. Vi slutade ju med Linas matkasse förut eftersom vi inte tyckte att det var så passande mat för barn, men nu har de börjat med en mer barnvänlig kasse, så vi ska testa igen. Idag blev det egna hemmagjorda fiskpinnar. De personer i familjen som åt det verkade tycka om det, både William och Anders åt massor.


 


Sen när jag tog ett bad idag så märkte jag att det var dags att köpa nytt schampoo när jag hade att välja mellan Blixten McQueen eller David Beckham. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa Sund - 22 december 2013 21:28


December passerar verkligen med stormsteg, vi har hunnit med MASSOR denna månad. Ändå så känner jag mig så lugn och fin, riktigt härlig julstämning.   Min stora duktiga kille fick gå till tandläkaren denna månad. Han blev väldigt uppspelt och pra...

Av Lisa Sund - 3 december 2013 19:49


Oj, nu var det verkligen länge sedan jag bloggade. Nu var det verkligen på tiden att ta sig i kragen. Ja vi får köra recappå hela november helt enkelt :)   Vi börjar lite smått med barnen som givetvis fortfarande retar gallfeber på varandra men s...

Av Lisa Sund - 31 oktober 2013 20:07


En liten oktober uppdatering. Vi har införskaffat lite vinterkläder till barnen nu, eller ja till William iaf eftersom Novas overall från förra året passade riktigt bra nu. Undra just hur mycket hon drunknade i den förra året. Härliga färger blev det...

Av Lisa Sund - 14 oktober 2013 19:39


Om vi börjar med vad vi gjorde resten av september så har vi hunnit med att leka lite med med play doh. Det är alltid uppskattat, även om det blir en del bråk, för man bara måste ju ha samma färg samtidigt även om det finns 5011 andra att leka med. ...

Av Lisa Sund - 22 september 2013 19:23

Så var det alltså dags för min lillasyster att fylla 30 år. Hon kommer alltid att vara liten i mina ögon :) Anna och Björn kom redan på fredagen och det blev så trevligt med lite kortspel och en massa skratt på kvällen. På lördagen blev det först lit...

Ovido - Quiz & Flashcards