Direktlänk till inlägg 10 maj 2012

Min stackars febriga kille

Av Lisa Sund - 10 maj 2012 18:14

Vi som hade tänkt att jag skulle ta William natten som var ifall han vaknade på natten. Men självklart så gick han in till pappa. Han hade tydligen bökat runt ordentligt i sängen så Anders hade haft svårt att sova. Nova stökade väl lite hon med, när hon får för sig att det är morgon mitt i natten och börjar kvittra.


William har haft närmare 39 graders feber hela dagen idag. Det är bara att konstatera att alvedon inte biter på honom alls. Jag gav honom en direkt på morgonen men efter att febern inte gått ner efter 40 minuter så gav jag en till. Febern gick inte ner förrän han fick en ipren och den bajsade han ändå ut det mesta av. Han har inte varit under 38.4 på hela dagen. Jag gav honom dubbla alvedon på eftermiddagen men febern gick fortfarande inte ner. Det tog 1,5 timme att söva honom idag och då sov han bara i 30 minuter. Jag antar att det var en feberkramp som väckte honom. Han skakade lite mitt på dagen när vi tog det lite lugnt i mammas och pappas stora säng.


Har haft lite dåligt samvete för Nova idag också. Hon har inte varit lika pratglad som hon brukar. Troligtvis eftersom William har fått så mycket uppmärksamhet idag. Hon har legat tyst på filten och i gymmet till och med i vagnen efter att hon sovit så låg hon tyst till jag tittade till henne. Allt jag hörde var att det rasslade till i mobilen som hon har i vagnen. Hon ligger iofs och sjunger för fulla muggar nu. Så hon kanske inte har tagit så mycket stryk av det ändå, men man känner sig ändå inte tillräcklig.


Vi får hoppas att det går bättre inatt för William. Han fick en ipren nu innan läggdags så får vi väl se vid 22-23 tidenom han vaknar och behöver mer.


Jag har börjat plöja en massa Cake Boss på youtube. En serie som Anna rekomenderade och man blir riktigt sugen på tårta hela tiden. Det finns ju några sesonger att plöja igenom så jag har något att göra ett tag framöver.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa Sund - 22 december 2013 21:28


December passerar verkligen med stormsteg, vi har hunnit med MASSOR denna månad. Ändå så känner jag mig så lugn och fin, riktigt härlig julstämning.   Min stora duktiga kille fick gå till tandläkaren denna månad. Han blev väldigt uppspelt och pra...

Av Lisa Sund - 3 december 2013 19:49


Oj, nu var det verkligen länge sedan jag bloggade. Nu var det verkligen på tiden att ta sig i kragen. Ja vi får köra recappå hela november helt enkelt :)   Vi börjar lite smått med barnen som givetvis fortfarande retar gallfeber på varandra men s...

Av Lisa Sund - 31 oktober 2013 20:07


En liten oktober uppdatering. Vi har införskaffat lite vinterkläder till barnen nu, eller ja till William iaf eftersom Novas overall från förra året passade riktigt bra nu. Undra just hur mycket hon drunknade i den förra året. Härliga färger blev det...

Av Lisa Sund - 14 oktober 2013 19:39


Om vi börjar med vad vi gjorde resten av september så har vi hunnit med att leka lite med med play doh. Det är alltid uppskattat, även om det blir en del bråk, för man bara måste ju ha samma färg samtidigt även om det finns 5011 andra att leka med. ...

Av Lisa Sund - 22 september 2013 19:23

Så var det alltså dags för min lillasyster att fylla 30 år. Hon kommer alltid att vara liten i mina ögon :) Anna och Björn kom redan på fredagen och det blev så trevligt med lite kortspel och en massa skratt på kvällen. På lördagen blev det först lit...

Ovido - Quiz & Flashcards