Direktlänk till inlägg 23 april 2012

Han äter igen!

Av Lisa Sund - 23 april 2012 18:23

Äntligen så släppte det och William har börjat äta mat. Det började redan vid lunchen då han satt och åt en massa ärtor som han tyckte var så goda. Jag fick nog bara i honom en köttbulle och ett par pommes frites men ärtor blev det en hel del. Till middag sedan idag så åt han massor av fiskpinnar och köttbullar (eftersom mamma inte tål fisk så blev det köttbullar också), han var så glad och hade så mycket energi. Det är så skönt att se honom glad och full av energi igen. Det är så hjälplöst att se sitt barn vara sjukt.


Vi var till lekplatsen 2 gånger idag. På förmiddagen så var det en grävskopa som höll på att röja lite träd och stenar från en plats i närheten av platsen. Det blev inte så mycket lek, utan vi satt på varsin gunga och tittade på grävskopan istället. Jag tyckte det var rätt spännande jag med. På eftermiddagen så träffade vi en grannpojke som går på Williams förskola. William blev superglad och de sprang runt och lekte lite på den stora stenen på lekplatsen. Stackaren har ju inte fått varit på förskolan sedan förra torsdagen, men imorgon är det äntligen dags igen.


När pappakom hem så tog vi lite kort på vår gamla hallgarderob som står i gästrummet (som ska bli Novas rum) för att vi ska sälja den. Vi tog också kort på skötbordet som vi aldrig använde till William, det ska också säljas. Vi får ta och lägga ut det på blocket i veckan. Måste skruva isär garderoben och bära ner den först, sen kan vi lägga ut den. Jag märker att det var lite för ljust när vi tog korten, man ser ju både mig och den obäddade sängen.


   


För att kunna ta kort så var vi tvungna att tömma garderoben först och den var full med täcken och kuddar som Anders slängde på golvet i övre hallen. Det tyckte William var jätte kul att hoppa runt i och lägga sig och låtsassova på.


   



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa Sund - 22 december 2013 21:28


December passerar verkligen med stormsteg, vi har hunnit med MASSOR denna månad. Ändå så känner jag mig så lugn och fin, riktigt härlig julstämning.   Min stora duktiga kille fick gå till tandläkaren denna månad. Han blev väldigt uppspelt och pra...

Av Lisa Sund - 3 december 2013 19:49


Oj, nu var det verkligen länge sedan jag bloggade. Nu var det verkligen på tiden att ta sig i kragen. Ja vi får köra recappå hela november helt enkelt :)   Vi börjar lite smått med barnen som givetvis fortfarande retar gallfeber på varandra men s...

Av Lisa Sund - 31 oktober 2013 20:07


En liten oktober uppdatering. Vi har införskaffat lite vinterkläder till barnen nu, eller ja till William iaf eftersom Novas overall från förra året passade riktigt bra nu. Undra just hur mycket hon drunknade i den förra året. Härliga färger blev det...

Av Lisa Sund - 14 oktober 2013 19:39


Om vi börjar med vad vi gjorde resten av september så har vi hunnit med att leka lite med med play doh. Det är alltid uppskattat, även om det blir en del bråk, för man bara måste ju ha samma färg samtidigt även om det finns 5011 andra att leka med. ...

Av Lisa Sund - 22 september 2013 19:23

Så var det alltså dags för min lillasyster att fylla 30 år. Hon kommer alltid att vara liten i mina ögon :) Anna och Björn kom redan på fredagen och det blev så trevligt med lite kortspel och en massa skratt på kvällen. På lördagen blev det först lit...

Ovido - Quiz & Flashcards