Direktlänk till inlägg 22 april 2012

Lilla söta Agnes

Av Lisa Sund - 22 april 2012 17:47

Eftersom William inte åt ordentligt igår så vaknade han naturligtvis på natten och var hungrig. Vi gick ner i köket och åt lite glass (något som jag antog att han skulle få ner). Han åt ytterst lite men verkade tycka om det. Han verkade inte riktigt komma ihåg glass, även fast vi åt glass igår men den var ju hemmagjord så den var ju lite annorlunda. Han kände att den var kall så han sa "is kall" som han alltid brukar referera till när någonting är kallt.


För att vi var uppe lite på natten så tog han lite sovmorgon. Pappa fick för en gångs skull vakna för egen maskin vid 7.30 och sedan vaknade William vid kanske 8.15 Det tyckte Anders var mycket skönt, det har han inte fått göra på mycket länge. Eftersom han sov så länge så hade jag tänkt att vi skulle hoppa över dagens nap, men han verkade så otroligt trött efter bara någon timme så jag försökte lägga honom men han ville absolut inte. Han var säkert gnällig för att han både var trött och hungrig, men på något vis så vill han inte äta ordentligt nu heller. Det fick i alla fall bli sista dagen med kakor och bullar och glass dieten, annars så kommer han väl tro att han alltid kan få det. Han har ju ätit rätt mycket frukt och grönsaker under de här dagarna också iofs.


Idag kom i alla fall Erika, Martin och lilla Agnes på besök. Jag har sett jätte mycket fram emot att få träffa dem igen, eller ja det var ju första gången jag fick träffa Agnes. Helt plötsligt kändes min lilla Nova som en jättebebis :) Hon är ju dubbelt så gammal som Agnes. De låg så sött i gymmet bredvid varandra. När den ena gnällde så skulle den andra också gnälla lite :) Det är bara så synd att Sverige ska vara så himla avlångt. Kan vi inte bara ta och trycka ihop det lite så att allt blir mycket närmare, då skulle jag kunna umgås med Erika och Agnes mer än någon gång per år. Det är ju så kul att en barndomsvän har fått bebis nästan samtidigt som mig :) Det var ett jätte trevligt och avslappnat besök, en helskön söndag.


   


Efter besök så tog vi på oss lite kläder och knatade iväg till lekplatsen en sväng. Något som William har längtat mycket efter, även fast det regnade ute så hade han jätte skoj. Nova somnade som en stock i vagnen trots att hon precis hade sovit, det är tydligen jobbig att ha kompis på besök. Skönt att hela familjen kom iväg och tog en liten promenad.


William har inte ätit bra idag heller :( Han sitter nu i soffan med en skål med frukt och tittar på bollibompa. Nova ligger och sover bredvid mig i sin säng. Jag ligger i sängen och tittar på roomservice på kanal5play. Jag har under de senaste dagarna plöjt igenom alla Arga snickaren som de hade, en riktigt bra show, men nu är det dags att plöja lite roomservice.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa Sund - 22 december 2013 21:28


December passerar verkligen med stormsteg, vi har hunnit med MASSOR denna månad. Ändå så känner jag mig så lugn och fin, riktigt härlig julstämning.   Min stora duktiga kille fick gå till tandläkaren denna månad. Han blev väldigt uppspelt och pra...

Av Lisa Sund - 3 december 2013 19:49


Oj, nu var det verkligen länge sedan jag bloggade. Nu var det verkligen på tiden att ta sig i kragen. Ja vi får köra recappå hela november helt enkelt :)   Vi börjar lite smått med barnen som givetvis fortfarande retar gallfeber på varandra men s...

Av Lisa Sund - 31 oktober 2013 20:07


En liten oktober uppdatering. Vi har införskaffat lite vinterkläder till barnen nu, eller ja till William iaf eftersom Novas overall från förra året passade riktigt bra nu. Undra just hur mycket hon drunknade i den förra året. Härliga färger blev det...

Av Lisa Sund - 14 oktober 2013 19:39


Om vi börjar med vad vi gjorde resten av september så har vi hunnit med att leka lite med med play doh. Det är alltid uppskattat, även om det blir en del bråk, för man bara måste ju ha samma färg samtidigt även om det finns 5011 andra att leka med. ...

Av Lisa Sund - 22 september 2013 19:23

Så var det alltså dags för min lillasyster att fylla 30 år. Hon kommer alltid att vara liten i mina ögon :) Anna och Björn kom redan på fredagen och det blev så trevligt med lite kortspel och en massa skratt på kvällen. På lördagen blev det först lit...

Ovido - Quiz & Flashcards