Direktlänk till inlägg 19 april 2012

Feber, feber, feber

Av Lisa Sund - 19 april 2012 18:13

Min stackars lillkille har fortfarande feber. Natten som var gick ju så bra. Han vaknade bara en gång och satt upp i sängen och smågnällde lite när jag gick in i rummet. Jag kände på honom men han var riktigt sval så jag lade bara ner honom i sängen igen och han somnade om så fint. Det är så han brukade göra om nätterna, troligtvis för att kolla om vi var kvar eller nåt. Det kändes bra, Anders trode jag skulle lämna han till förskolan idag för att natten gick så bra. Men jag tycker att vara ute i skogen en hel dag hjälper nog inte att bli frisk. Tur var väl det att han fick stanna hemma eftersom att febern började stiga igen efter lunchnapen. Han är fortfarane inte den som gnäller eller klagar. Han blir mer kelig, han vill sitta i knä och läsa böcker. Kommer upp på fötter ibland för att springa ett par varv runt soffbordet med en bil för att sedan komma och villa sitta i knät igen. Det är klart man behöver extra mycket kärlek när man är sjuk. Han fick tag i pappas hjärtkudde och gick runt och kramade den.


   


Han har fortfarande pyamasen på sig här, så det var innan febern började stiga ordentligt. Jag tog då av honom pyamasen och satte på en t-shirt för att svalka. Vill helst inte ge febernedsättande på dagen och han klagar ju inte så det verkar vara uthärdligt.


Än så länge har resten av familjen klarat sig bra. Vi får väl se till helgen om vi ligger deckade allihopa. Just nu tittar William lite på "bompa" och hostar en massa. Han hostade inatt också, vi får se hur denna natt går. Nova har iofs haft en sovdag idag, det kan ju vara tecken på att hon är på väg att få någonting.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa Sund - 22 december 2013 21:28


December passerar verkligen med stormsteg, vi har hunnit med MASSOR denna månad. Ändå så känner jag mig så lugn och fin, riktigt härlig julstämning.   Min stora duktiga kille fick gå till tandläkaren denna månad. Han blev väldigt uppspelt och pra...

Av Lisa Sund - 3 december 2013 19:49


Oj, nu var det verkligen länge sedan jag bloggade. Nu var det verkligen på tiden att ta sig i kragen. Ja vi får köra recappå hela november helt enkelt :)   Vi börjar lite smått med barnen som givetvis fortfarande retar gallfeber på varandra men s...

Av Lisa Sund - 31 oktober 2013 20:07


En liten oktober uppdatering. Vi har införskaffat lite vinterkläder till barnen nu, eller ja till William iaf eftersom Novas overall från förra året passade riktigt bra nu. Undra just hur mycket hon drunknade i den förra året. Härliga färger blev det...

Av Lisa Sund - 14 oktober 2013 19:39


Om vi börjar med vad vi gjorde resten av september så har vi hunnit med att leka lite med med play doh. Det är alltid uppskattat, även om det blir en del bråk, för man bara måste ju ha samma färg samtidigt även om det finns 5011 andra att leka med. ...

Av Lisa Sund - 22 september 2013 19:23

Så var det alltså dags för min lillasyster att fylla 30 år. Hon kommer alltid att vara liten i mina ögon :) Anna och Björn kom redan på fredagen och det blev så trevligt med lite kortspel och en massa skratt på kvällen. På lördagen blev det först lit...

Ovido - Quiz & Flashcards