Direktlänk till inlägg 18 april 2012

Babyflint!

Av Lisa Sund - 18 april 2012 18:20

Nova verkar vara livligare i sömnen än William, iaf med huvudrörelserna. Jag kommer inte ihåg att William fick babyflint någonstans men Nova har ett ordentligt kalt område redan. Jag som vill börja fläta lite hår och sätta upp lite tofsar. Jag tror inte jag kommer att få tillstånd att låta Williams hår växa ut så jag får pilla med det. De satte upp hans lugg i en tofs på förskolan en gång och så fort Anders kom hem ifrån jobbet så drog han ur den.


   


William har fått vara hemma från förskolan idag också. Vi får hoppas att han blir frisk snart. Han hade säkert feber innan jag la honom efter lunch idag (hade dock förlagt termometern så kunde inte bekräfta). Han var iaf väldigt varm, så han fick ligga med endast lakanet utan täcke. Jag fick ju sova ut natten som var så idag har det inte varit några bekymmer med barnen alls. Anders fick gå upp när William vaknade när suppen slutade verka och fick titta lite på tv innan nästa supp började verka igen. Nu verkar William förstå att det som vi stoppar i rumpan faktiskt hjälper honom och blir inte lika ledsen längre som när han var yngre. Det har blivit mycket tv tittande de här dagarna som vi varit hemma, jag vill inte riktigt gå ut med honom när han är febrig.


Just nu ligger Nova och sover bredvid mig i spjälsängen. Hon somnade fint efter att jag ammat henne, inte så mycket skrik ikväll. Jag stoppade i nappen ett par gånger och hon sög lite på den och då blev hon lugn, men det är fortfarande fingrarna som lugnar henne bäst. Vi badade båda barnen innan läggning idag, Nova verkade tycka det var härligt och låg och sparkade och skvätte med benen mycket. William har tittat lite på "bompa" (bollibompa) och försöker nu somna. Pappa sitter på en stol utanför rummet, då går det lite lättare att ligga stilla och försöka somna.

 
 
Malin

Malin

18 april 2012 19:19

hur sover nova som på natten ?

http://malinsliv.bloggplatsen.se

Lisa Sund

18 april 2012 20:07

Oftast sover hon riktigt bra. Jag ammar henne vid 18 och sen somnar hon i kanske en timme sen ammar jag igen sen brukar hon sova till 23 eller ibland till 01. Jag brukar få amma 1-2 gånger på natten. Sedan vaknar hon mellan 5 och 6 för ammning lite joller och sedan somnar om lite till.

Sover Julia bra? Eller spökar magen på nätterna?

 
Malin

Malin

18 april 2012 21:04

Nej magen strular inte alls på nätterna faktiskt. Skönt nog!
Nu har vi även haft 3 dygn utan ont i magen på dagen också, ingen medicin för att bajsa inga magdroppar eller minifom riktigt skönt hoppas det håller i sig.

Julia äter vid 19:00-19:30 då för natten vi lägger henne vid 20:30-21:00 hon somnar hos oss i famnen. Sedan sover hon till 4:30 ungefär äter och jag lägger över henne efter åt i spjälsängen. Hon vaknar sedan vid 06:00 äter och sonmnar om hos mig i sängen. Vi blir då 4 stycken i sängen men det går alldeles utmärkt :)

http://malinsliv.bloggplatsen.se

Lisa Sund

18 april 2012 21:31

Åh vad skönt att ni börjar få koll på magen. Det var verkligen en fasa som vi hade att få kollikbarn, men det verkar ju finnas olika grader är man läser om era problem.

Hon verkar ju sova jättebra. Mysigt med Olivia i sängen också. William får inte riktigt ro i våran säng, han sover bäst i sin.

 
Ingen bild

mormor ÅSA

19 april 2012 07:43

TACK för jättegulligt kort på William & Nova.
En pigg, undersökande tjej som har många fina hårvirvlar.
Dina dagblogg på/om våra ljuvliga BARNBARN är UNDERBARA!
KRAM

Lisa Sund

19 april 2012 11:35

Jo det blev lite bättre sent än aldrig på det kortet. Vi kom aldrig iväg till brevlådan.
Jo det är riktigt kul att blogga. Önskar att jag hade börjat tidigare bara så att även William hade haft från sin födsel.
Kram på er

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa Sund - 22 december 2013 21:28


December passerar verkligen med stormsteg, vi har hunnit med MASSOR denna månad. Ändå så känner jag mig så lugn och fin, riktigt härlig julstämning.   Min stora duktiga kille fick gå till tandläkaren denna månad. Han blev väldigt uppspelt och pra...

Av Lisa Sund - 3 december 2013 19:49


Oj, nu var det verkligen länge sedan jag bloggade. Nu var det verkligen på tiden att ta sig i kragen. Ja vi får köra recappå hela november helt enkelt :)   Vi börjar lite smått med barnen som givetvis fortfarande retar gallfeber på varandra men s...

Av Lisa Sund - 31 oktober 2013 20:07


En liten oktober uppdatering. Vi har införskaffat lite vinterkläder till barnen nu, eller ja till William iaf eftersom Novas overall från förra året passade riktigt bra nu. Undra just hur mycket hon drunknade i den förra året. Härliga färger blev det...

Av Lisa Sund - 14 oktober 2013 19:39


Om vi börjar med vad vi gjorde resten av september så har vi hunnit med att leka lite med med play doh. Det är alltid uppskattat, även om det blir en del bråk, för man bara måste ju ha samma färg samtidigt även om det finns 5011 andra att leka med. ...

Av Lisa Sund - 22 september 2013 19:23

Så var det alltså dags för min lillasyster att fylla 30 år. Hon kommer alltid att vara liten i mina ögon :) Anna och Björn kom redan på fredagen och det blev så trevligt med lite kortspel och en massa skratt på kvällen. På lördagen blev det först lit...

Ovido - Quiz & Flashcards