Direktlänk till inlägg 17 april 2012

VAB :(

Av Lisa Sund - 17 april 2012 18:12

Stackars lilla William vaknade strax efter pappa kom hem vid 23 tiden och hade 39 graders feber. Pappa gick ner och gav lite febernedsättande så satt de och myste lite i soffan tills den började verka. Då kom de upp och han ville sova hos mamma men kom inte riktigt till ro. Eftersom jag har Nova sovandes i spjälsängen aldeles bredvid så måste ju William vara ganska tyst och det är inte alltid så lätt. Till slut så somnade han iaf bredvid mig med rumpan i vädret och helt utan täcke.



Dagen blev inte riktigt som jag hade tänkt mig när William var tvungen att stanna hemma ifrån förskolan. Egentligen skulle Nova och jag ta bussen till Knivsta och så skulle jag gå till tandläkaren för första gången på 15 år typ. Jag ringde dem på morgonen och talade in ett meddelande på telefonsvararen och sa att jag inte kunde komma. Jag lämnade både namn, personnummer och vilken tid jag skulle ha gått dit men ändå så ringer de 20 minuter efter min avsatta tid och undrar vart jag är. Jag sa att jag lämnat ett meddelande och då sa de att de fått ett meddelande där de inte kunde höra vad man sa, hmm konstigt. Aja, jag får gå til tandis i slutet av månaden istället då jag har bil igen och slipper krångla med buss.


Så idag har vi varit pyamas familjen, vi har gått i myskläder. Nova räkade bajsa ner sin pyamas så jag bytte till en dress som jag själv sydde när jag gick i högstadiet. Jag undrar verkligen vad jag tänkte med när jag var 14, det ser ju ut som en pajas kostym. Åsså en mössa på det, haha och det bästa av allt har jag vikt in i mössan, det var öronlappar på den.


   


Idag var det stora sälja majblommor dagen, vi har haft skolbarn som ringt på dörren hela dagen och velat sälja. Jag köpte en sån där pin i år igen. Jag hoppas jag hittar förra årets snart igen, så jag har en för varje år vi bott i huset.


Just nu sitter pappa och William och myser i soffan. William hade 39 graders feber igen och har fått febernedsättande. Det blir nog lite tidigare sänggång idag för stackarn. Så borde han vakna innan vi somnar och kan ge honom en ny supp. Nova ligger och sover i spjälsängen här bredvid mig. Hon ligger och smygnyler lite. Jag får hoppas att min pajaskostym inte är för varm inatt. Iofs så brukar hon sova utan täcke hela nätterna, så det borde gå bra.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa Sund - 22 december 2013 21:28


December passerar verkligen med stormsteg, vi har hunnit med MASSOR denna månad. Ändå så känner jag mig så lugn och fin, riktigt härlig julstämning.   Min stora duktiga kille fick gå till tandläkaren denna månad. Han blev väldigt uppspelt och pra...

Av Lisa Sund - 3 december 2013 19:49


Oj, nu var det verkligen länge sedan jag bloggade. Nu var det verkligen på tiden att ta sig i kragen. Ja vi får köra recappå hela november helt enkelt :)   Vi börjar lite smått med barnen som givetvis fortfarande retar gallfeber på varandra men s...

Av Lisa Sund - 31 oktober 2013 20:07


En liten oktober uppdatering. Vi har införskaffat lite vinterkläder till barnen nu, eller ja till William iaf eftersom Novas overall från förra året passade riktigt bra nu. Undra just hur mycket hon drunknade i den förra året. Härliga färger blev det...

Av Lisa Sund - 14 oktober 2013 19:39


Om vi börjar med vad vi gjorde resten av september så har vi hunnit med att leka lite med med play doh. Det är alltid uppskattat, även om det blir en del bråk, för man bara måste ju ha samma färg samtidigt även om det finns 5011 andra att leka med. ...

Av Lisa Sund - 22 september 2013 19:23

Så var det alltså dags för min lillasyster att fylla 30 år. Hon kommer alltid att vara liten i mina ögon :) Anna och Björn kom redan på fredagen och det blev så trevligt med lite kortspel och en massa skratt på kvällen. På lördagen blev det först lit...

Ovido - Quiz & Flashcards