Direktlänk till inlägg 15 april 2012

Napp tjejen!!

Av Lisa Sund - 15 april 2012 18:22

Igårkväll satte jag upp lite bokstäver och siffror på frysen i Williams höjd. Det var det första han såg i morse (enligt pappa, jag sov som en stock) och började genast flytta omkring siffror och bokstäver. När jag klev upp så började jag pilla bland bokstäverna igen och då kom William och skulle vara med, det blev många 8, som han nu verkligen känner igen.


     


Sen så fick jag Nova att äntligen ta nappen och hålla kvar den ett par minuter utan att hålla på att försöka kräkas på den. Hon vill fortfarande försöka få in fingrarna emellan, men nappen satt kvar ett bra tag, så det är väl bara att fortsätta och nappträna. Känns helkorkat att försöka få en dålig ovana för barnet, men hellre en napp än tummen.


   


Idag hade vi grannmöte också. Vi är på gång att starta en ny samfällighetsförening som ska ha hand om vägen och el och vatten ledningar. Så alla 8 hushållen samlades på en altan och stt och snackade lite. Det skulle bestämmas ledning och Anders åkte på sekreterare, men men, vi får hoppas att det inte blir så många möten. William fick iaf komma ut lite och leka med lite barn.



Idag lyckades vi äntligen få till lite vårstäd av master bedroom och hobbyrum. Det var skönt. Vi hade först tänkt skippa det men vi fick lite extra energi när William vaknade efter sin nap. Äntligen byggde vi ihop sista delen på sängen också. Eftersom vi inte hittade skruvarna till sängen när vi flyttade så glömde vi bort en del när vi väl skruvade ihop den. Men nu så är alla delar på plats igen, skönt. Dock verkar den ha blivit lite skev så man vågar inte sitta på kanten längre.

 

Nu ska det bli lite mys med älsklingen, får vi bara hoppas att barnen tillåter det :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa Sund - 22 december 2013 21:28


December passerar verkligen med stormsteg, vi har hunnit med MASSOR denna månad. Ändå så känner jag mig så lugn och fin, riktigt härlig julstämning.   Min stora duktiga kille fick gå till tandläkaren denna månad. Han blev väldigt uppspelt och pra...

Av Lisa Sund - 3 december 2013 19:49


Oj, nu var det verkligen länge sedan jag bloggade. Nu var det verkligen på tiden att ta sig i kragen. Ja vi får köra recappå hela november helt enkelt :)   Vi börjar lite smått med barnen som givetvis fortfarande retar gallfeber på varandra men s...

Av Lisa Sund - 31 oktober 2013 20:07


En liten oktober uppdatering. Vi har införskaffat lite vinterkläder till barnen nu, eller ja till William iaf eftersom Novas overall från förra året passade riktigt bra nu. Undra just hur mycket hon drunknade i den förra året. Härliga färger blev det...

Av Lisa Sund - 14 oktober 2013 19:39


Om vi börjar med vad vi gjorde resten av september så har vi hunnit med att leka lite med med play doh. Det är alltid uppskattat, även om det blir en del bråk, för man bara måste ju ha samma färg samtidigt även om det finns 5011 andra att leka med. ...

Av Lisa Sund - 22 september 2013 19:23

Så var det alltså dags för min lillasyster att fylla 30 år. Hon kommer alltid att vara liten i mina ögon :) Anna och Björn kom redan på fredagen och det blev så trevligt med lite kortspel och en massa skratt på kvällen. På lördagen blev det först lit...

Ovido - Quiz & Flashcards