Direktlänk till inlägg 14 april 2012

Åtta!!

Av Lisa Sund - 14 april 2012 20:57

Nova har lugnat ner sig lite nu och vaknar inte vaje timme på natten som hon gjort de senaste två dagarna. Nu kanske hon vaknar 3-4 istället för de 2 som hon haft i nästan en månads tid. Hon har väl en tillväxt period just nu antar jag, trött är man iaf, så det var skönt med sovmorgon i morse.


Idag hade vi bestämt att vi skulle åka och köpa H2O mop som de gör reklam för på TV shop, fast vi åkte till Jula. Jag har suktat efter den länge, och det bara går ju inte att städa utan den, eller hur var det nu. Vi testade att moppa lite hemma, man var lite feg i början och körde inte på full effekt, då funkade den väl som en vanlig mop ungefär. Den var lite bräcklig i konstruktionen på handtaget och den var ganska trögglidande på parketten, men vi kommer i alla fall slippa en hink med kemikalier och vatten som behövs bytas för att det är smutsigt. Så jag är nöjd trots allt. Det var ju ändå för de många andra funktionsområdena som man egentligen ville ha den. Ska testa lite på badrumsgolvet vid duschdörrarna imorgon. Ska bli kul att testa den i ugnen också.


Sen passade vi också på att åka förbi Toys R Us för att köpa lite siffror och bokstäver. William har börjat bli mer intresserad av siffror och bokstäver, speciellt siffran åtta (fråga mig inte varför). När man räknar så är det den enda siffran han vill säga själv. När vi går till lekplatsen för att gunga så passerar vi små soptunnehus där de har satt upp sina husnummer. Ett av nummerna har en åtta i sig som jag visade William igår, han pekade genast på de andra siffrorna för att få höra vad det var. När han åkte rutchkana i leksaksaffären idag så la han märke till mönster i plasten och sa "åtta" och sedan pekade han på den längre ner och sa "O". Jag kommer inte ens ihåg att jag har pratat om O med honom. Stolt mamma man blev da!!


 


Självklart tog han en liten tur i "Ditten" eller Blixten som han också kallas.


 


På Mediamark tittade pappa lite på TV apparater, ja eller drömde sig bort i en anna värld där vi har lite mer pengar. Jag och William hittade en JÄTTE stor Nasse. Fast William tyckte inte att han var lika intressant som mamma tyckte. Hur som helst så verkade William ha en rolig dag inne i stan, han fick leka i en massa lekstugor och sitta på en massa cyklar och åka i en massa rutchkanor, det gillades skarpt. Nova sov nästan hela tiden, vilket kanske var bra så man inte fick något "jag vill ha mat - NU" skrik.


 


Sedan fick vi besök av Goobi med flickvän ikväll. Det blev en härlig middag tillsammans. Skönt att William kom över rädslan för Goobi. Var riktigt komiskt när han skulle sitta bredvid honom i bilen och han tokgrät hela tiden vi åkte. Det blev en lugn kväll i soffan och en massa prat. Lite busiga barn som inte riktigt ville somna, men båda sov som stockar vid 19.30 iaf, så man ska väl inte klaga.




 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa Sund - 22 december 2013 21:28


December passerar verkligen med stormsteg, vi har hunnit med MASSOR denna månad. Ändå så känner jag mig så lugn och fin, riktigt härlig julstämning.   Min stora duktiga kille fick gå till tandläkaren denna månad. Han blev väldigt uppspelt och pra...

Av Lisa Sund - 3 december 2013 19:49


Oj, nu var det verkligen länge sedan jag bloggade. Nu var det verkligen på tiden att ta sig i kragen. Ja vi får köra recappå hela november helt enkelt :)   Vi börjar lite smått med barnen som givetvis fortfarande retar gallfeber på varandra men s...

Av Lisa Sund - 31 oktober 2013 20:07


En liten oktober uppdatering. Vi har införskaffat lite vinterkläder till barnen nu, eller ja till William iaf eftersom Novas overall från förra året passade riktigt bra nu. Undra just hur mycket hon drunknade i den förra året. Härliga färger blev det...

Av Lisa Sund - 14 oktober 2013 19:39


Om vi börjar med vad vi gjorde resten av september så har vi hunnit med att leka lite med med play doh. Det är alltid uppskattat, även om det blir en del bråk, för man bara måste ju ha samma färg samtidigt även om det finns 5011 andra att leka med. ...

Av Lisa Sund - 22 september 2013 19:23

Så var det alltså dags för min lillasyster att fylla 30 år. Hon kommer alltid att vara liten i mina ögon :) Anna och Björn kom redan på fredagen och det blev så trevligt med lite kortspel och en massa skratt på kvällen. På lördagen blev det först lit...

Ovido - Quiz & Flashcards