Direktlänk till inlägg 13 april 2012

"Dasa guka"

Av Lisa Sund - 13 april 2012 18:10

Vilket på Williamspråk betyder "Dansa herr gurka" som han på något vis har blivit helt förälskad i. Jag märkte härom dagen att han faktiskt börjat lyssna mer på orden i sångerna och inte bara på melodin och på sätt känner igen dem. Nu brukar han kommentera ord han hör och känner igen. Jag tror inte att de sjunger dansa herr gurka på förskolan, så det måste vara de få gånger som jag har sjungit den för honom som han snappat upp det. Han tycker också om att sjunga om grisen i lille katt.


Nova är en riktig charmör, hon är givmild med sina leenden och man kan ganska lätt få henne att försöka prata. Hon har också börjat gråta mer med tårar nu, vilket inte är lika roligt att se. Man känner liksom att hon är mer ledsen nu än hon va förut, trots att det är samma skrik. Hon har också börjat få mer fasta sovtider. Hon får sova i vagnen när vi lämnar William och när vi hämtar honom. Sedan brukar jag få väcka henne lite ibland för att det ska passa bättre med dessa tider.


Äntligen är det iaf fredag och familjen ska ta en lugn helg med lite vårstäd. Det hade ju varit trevligt att kommaiväg att bada lite, men jag känner att Nova är för liten än. jag vet att man kan börja med babysim redan från 3 månader men William var 6 månader när vi körde med honom och jag tyckte han verkade få ut mer av det än de som var 3 månader. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa Sund - 22 december 2013 21:28


December passerar verkligen med stormsteg, vi har hunnit med MASSOR denna månad. Ändå så känner jag mig så lugn och fin, riktigt härlig julstämning.   Min stora duktiga kille fick gå till tandläkaren denna månad. Han blev väldigt uppspelt och pra...

Av Lisa Sund - 3 december 2013 19:49


Oj, nu var det verkligen länge sedan jag bloggade. Nu var det verkligen på tiden att ta sig i kragen. Ja vi får köra recappå hela november helt enkelt :)   Vi börjar lite smått med barnen som givetvis fortfarande retar gallfeber på varandra men s...

Av Lisa Sund - 31 oktober 2013 20:07


En liten oktober uppdatering. Vi har införskaffat lite vinterkläder till barnen nu, eller ja till William iaf eftersom Novas overall från förra året passade riktigt bra nu. Undra just hur mycket hon drunknade i den förra året. Härliga färger blev det...

Av Lisa Sund - 14 oktober 2013 19:39


Om vi börjar med vad vi gjorde resten av september så har vi hunnit med att leka lite med med play doh. Det är alltid uppskattat, även om det blir en del bråk, för man bara måste ju ha samma färg samtidigt även om det finns 5011 andra att leka med. ...

Av Lisa Sund - 22 september 2013 19:23

Så var det alltså dags för min lillasyster att fylla 30 år. Hon kommer alltid att vara liten i mina ögon :) Anna och Björn kom redan på fredagen och det blev så trevligt med lite kortspel och en massa skratt på kvällen. På lördagen blev det först lit...

Ovido - Quiz & Flashcards