Direktlänk till inlägg 10 april 2012

Stora biblioteksdagen

Av Lisa Sund - 10 april 2012 18:25

Så var påsklovet slut för den här gången. Vi hann med ganska mycket trots allt. Anders var ju förkyld under hela ledigheten och gick väl på halvfart. Sen fick vi ju en hel del besök så vi hoppade över vårstädningen den här söndagen, det får bli nya friska tag nästa vecka, eller ja det är ju egentligen den här veckan.


Förskolan ringde idag strax efter att jag hade lämnat William idag, det är många tankar som hinner snurra i huvet innan man får reda på vad det egentligen gäller. Först tänkte jag, jo jag vet att jag lämnade honom mycket tidigare i morse än vad jag kanske får den var nog bara 08.10 och inte 08.30 som vi egentligen hat tid ifrån. Men varför skulle de ringa om någonting sådant :) Bara jag som skämmdes lite, men det var för Novas skull som behövte komma ut och sova i vagnen lite. Sedan tänkte jag åh nej nu har han feber, men det borde jag ju ha märkt själv eftersom jag precis lämnat honom. Hur som helst så ville de bara fråga om det var ok att William fick följa med en fröken och ett barn till biblioteket. De skulle åka buss, så de ville fråga först. Självklarf fick de göra det, lät ju som en jätte rolig ide. Tyvärr var det ju så att det var sista dagen på våra låneböcker också så vi var tvungna att åka till biblioteket vi med så fort pappa kom hem.


   


 William tycker om att åka till biblioteket, tidigare har ju han och jag också tagit bussen dit, men idag blev det ju bilen. Fast han fick ju åka buss med förskolan, och det tyckte han säkert var spännande. William går fram och väljer bok och kommer sedan och sätter sig i knät för att läsa, sedan lägger han tillbaka boken och hämtar en ny. Självklart var även Nova med på ett litet hörn, även fast hon bara satt och sov.


 


Pappa hade äntligen fått tag i en tripp trapp stol på blocket också. En ganska sliten sådan, men med lite putsning och lite färg så blir den säkert tipp topp. William var jätte nyfiken och var helt med på noterna att det var hans stol. Han passade på att leka lite på den också, självklart måste bilarna provåka lite på den.


   


Nu fick Nova äntligen prova att sitta i sin nya stol också. Hon verkade nöjd att hon fick komma upp lite och vara med när vi åt middag istället för att ligga själv på golvet.


   


Nova och jag tog en lite nap idag också, jag hade tänktmig en 30 minuter till en timme, vilket är så länge som Nova brukar sova på dagarna. Eftersom hon låg i spjälsängen så trode hon väl att det var natt för vi vaknade inte föräns strax innan vi skulle hämta William, det var bara att slänga i sig lite lunch och mata Nova och kasta sig iväg. Dagen verkligen försvann, men det var verkligen skönt att sova! Nu får vi hoppas att hon sover bra inatt, trots allt, hon har somnat för natten iaf, så får vi se hur länge det varar.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa Sund - 22 december 2013 21:28


December passerar verkligen med stormsteg, vi har hunnit med MASSOR denna månad. Ändå så känner jag mig så lugn och fin, riktigt härlig julstämning.   Min stora duktiga kille fick gå till tandläkaren denna månad. Han blev väldigt uppspelt och pra...

Av Lisa Sund - 3 december 2013 19:49


Oj, nu var det verkligen länge sedan jag bloggade. Nu var det verkligen på tiden att ta sig i kragen. Ja vi får köra recappå hela november helt enkelt :)   Vi börjar lite smått med barnen som givetvis fortfarande retar gallfeber på varandra men s...

Av Lisa Sund - 31 oktober 2013 20:07


En liten oktober uppdatering. Vi har införskaffat lite vinterkläder till barnen nu, eller ja till William iaf eftersom Novas overall från förra året passade riktigt bra nu. Undra just hur mycket hon drunknade i den förra året. Härliga färger blev det...

Av Lisa Sund - 14 oktober 2013 19:39


Om vi börjar med vad vi gjorde resten av september så har vi hunnit med att leka lite med med play doh. Det är alltid uppskattat, även om det blir en del bråk, för man bara måste ju ha samma färg samtidigt även om det finns 5011 andra att leka med. ...

Av Lisa Sund - 22 september 2013 19:23

Så var det alltså dags för min lillasyster att fylla 30 år. Hon kommer alltid att vara liten i mina ögon :) Anna och Björn kom redan på fredagen och det blev så trevligt med lite kortspel och en massa skratt på kvällen. På lördagen blev det först lit...

Ovido - Quiz & Flashcards