Direktlänk till inlägg 7 april 2012

Kalsongkillen

Av Lisa Sund - 7 april 2012 18:09

Jag fick sovmorgon igen, väldigt snäll sambo man har. Sen vet jag inte hur mycket man får sova när ungarna är nere och röjer med pappa, men man får vara i sängen och koppla av iaf.


William fick prova sina nya kalsonger idag, han tyckte de var lite konstiga i början men det var ju trots allt likadana som pappa har, och det vill man ju ha. Vi lyckades kissa både på en köksstol och på golvet i vardagsrummet. Andra gången så kände han verkligen att det blev blött om man kissde i kalsongerna, så vi kan ju alltid hoppas att han säger till oftare att det är dags att gå på pottan.


 


När jag skulle lägga tillbaka Nova efter en ammning inatt så råkade hennes fot fastna lite mot spjälsängskanten, så hon började gråta. Jag försökte trösta henne när hon låg ner i sängen, men då blev hon förbannad och började tokvråla, och väckte såklart William. Sen var han upp ett par gånger och spökade, ville sova hos mamma vilket han fick, men kom inte riktigt till ro där, så jag bar tillbaka honom till sin säng igen och efter det så sov han gott resten av natten. William har många nappar i sängen så att han alltid ska hitta iaf en om han tappar nappen. Oftast ligger han och sover såhär, med en napp i munnen och en napp i varje hand.


 


Sen kunde jag inte låta bli att sätta lite leksaker i Novas händer, en bil och en Barbie. Hmm vad ska hon välja? Det blev dockan, den var lättast att hålla i, hon tappade greppet om bilen hela tiden. Vi får fortsätta propsa på bilar så slipper vi köpa leksaker till henne, med så många bilar som William har.


 


Äntligen så fick vi tummen ur och skickade in papperna till min lärarlicens. Jag hoppas att allt blev rätt, Anders hjälpte verkligen till, skönt att ha en kunnig person i hushållet. Nu är det bara att vänta till 2013 när de kanske börjar behandla min ansökan också.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa Sund - 22 december 2013 21:28


December passerar verkligen med stormsteg, vi har hunnit med MASSOR denna månad. Ändå så känner jag mig så lugn och fin, riktigt härlig julstämning.   Min stora duktiga kille fick gå till tandläkaren denna månad. Han blev väldigt uppspelt och pra...

Av Lisa Sund - 3 december 2013 19:49


Oj, nu var det verkligen länge sedan jag bloggade. Nu var det verkligen på tiden att ta sig i kragen. Ja vi får köra recappå hela november helt enkelt :)   Vi börjar lite smått med barnen som givetvis fortfarande retar gallfeber på varandra men s...

Av Lisa Sund - 31 oktober 2013 20:07


En liten oktober uppdatering. Vi har införskaffat lite vinterkläder till barnen nu, eller ja till William iaf eftersom Novas overall från förra året passade riktigt bra nu. Undra just hur mycket hon drunknade i den förra året. Härliga färger blev det...

Av Lisa Sund - 14 oktober 2013 19:39


Om vi börjar med vad vi gjorde resten av september så har vi hunnit med att leka lite med med play doh. Det är alltid uppskattat, även om det blir en del bråk, för man bara måste ju ha samma färg samtidigt även om det finns 5011 andra att leka med. ...

Av Lisa Sund - 22 september 2013 19:23

Så var det alltså dags för min lillasyster att fylla 30 år. Hon kommer alltid att vara liten i mina ögon :) Anna och Björn kom redan på fredagen och det blev så trevligt med lite kortspel och en massa skratt på kvällen. På lördagen blev det först lit...

Ovido - Quiz & Flashcards