Direktlänk till inlägg 4 april 2012

Ser de mitt barn?

Av Lisa Sund - 4 april 2012 18:37

Jag vet redan att de förskolor jag jobbar på är mycket längre gångna med portfolioarbetet än många andra förskolor, men det här börjar bli löjligt. William har snart gått ett år på förskolan och han har 3 personliga inlägg. Jag sätter mig ner lite då och då och tittar på digitalramen, och ser givetvis härliga bilder på glada och aktiva barn, men jag ser inte mitt barn. Jag har endast sett William i digitalramen en gång, när de lekte på en lekplats och han gungade med två andra barn. Idag tänkte jag att idag borde han väl få vara med på en bild eller två, det var nämligen påskmaskerad på förskolan. Men inte da, inte en enda bild var han med på :( Jag börjar undra vad han egentligen får göra, flera gånger när man har sett teckningar i barnens lådor så har William inte haft något. Jag får verkligen ta och kämpa på med den pärm som jag själv skapat åt William istället och kanske fråga efter lite bilder på förskolan.


Hur som helst så var det ju påskmaskerad på förskolan idag så jag klädde ut honom till påskkärring. Eller ja, jag sminkade honom lite och satte på ett huckle. Givetvis skulle Nova också vara påskkärring, så hon fick lite smink hon med och en söt rödprickig klänning som hon fått av farmor.


     


Nova har sovit stora delar av dagen idag, väldigt mycket mer än vad hon brukar. Jag antar att det är för att hon fick sprutorna igår. Natten klarade hon fint, hon sov precis som hon brukade och åt två gånger under natten. BVC sköterskan nämde att en del bebisar brukar bli extra trötta, så jag får hoppas att det är det och inte att hon fått för sig att vända på dygnet, hon verkar dock väldigt pigg just nu.


William har en ny favoritleksak som han verkligen kan spendera många minuter vid alldeles själv. En sorts kulbana med olika färger och former på kulorna som han fick av sina kusiner. Han brukar sitta och tala om vad det är för färg på kulan som han håller på att dra just då. Han har börjat bli riktigt duktig på färgerna för övrigt.


 



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa Sund - 22 december 2013 21:28


December passerar verkligen med stormsteg, vi har hunnit med MASSOR denna månad. Ändå så känner jag mig så lugn och fin, riktigt härlig julstämning.   Min stora duktiga kille fick gå till tandläkaren denna månad. Han blev väldigt uppspelt och pra...

Av Lisa Sund - 3 december 2013 19:49


Oj, nu var det verkligen länge sedan jag bloggade. Nu var det verkligen på tiden att ta sig i kragen. Ja vi får köra recappå hela november helt enkelt :)   Vi börjar lite smått med barnen som givetvis fortfarande retar gallfeber på varandra men s...

Av Lisa Sund - 31 oktober 2013 20:07


En liten oktober uppdatering. Vi har införskaffat lite vinterkläder till barnen nu, eller ja till William iaf eftersom Novas overall från förra året passade riktigt bra nu. Undra just hur mycket hon drunknade i den förra året. Härliga färger blev det...

Av Lisa Sund - 14 oktober 2013 19:39


Om vi börjar med vad vi gjorde resten av september så har vi hunnit med att leka lite med med play doh. Det är alltid uppskattat, även om det blir en del bråk, för man bara måste ju ha samma färg samtidigt även om det finns 5011 andra att leka med. ...

Av Lisa Sund - 22 september 2013 19:23

Så var det alltså dags för min lillasyster att fylla 30 år. Hon kommer alltid att vara liten i mina ögon :) Anna och Björn kom redan på fredagen och det blev så trevligt med lite kortspel och en massa skratt på kvällen. På lördagen blev det först lit...

Ovido - Quiz & Flashcards