Direktlänk till inlägg 2 april 2012

Klirr i kassan :)

Av Lisa Sund - 2 april 2012 18:47

Jag glömde ju skriva om att vi tittade efter hur mycket vi skulle få tillbaka på skatten och det blev en glad överraskning för oss båda. Jag brukar oftast bara få skitsummor, ett år fick jag till och med betala :( blää! Men i år var det nästan 22 000 kr som skulle betalas till lilla mig, weheee! Anders skulle få nästan 20 000 kr han, så äntligen kanske man kommer på fötter med ekonomin igen som haltar lite eftersom grannarna ville göra absolut allting till gården förra sommaren.


William fick nog ta en lite för lång nap igår eftersom han igårkväll spökade ända fram till klockan 9. Han gick upp ur sängen så fort vi hade lagt ner honom och så fortsatte vi i 2,5 timme då jag till slut gav upp och stängde dörren till hans rum. Jag hörde honom skrika lite men han gick och la sig på en gång och somnade inom 5 minuter. Ändå var jag på väg in i rummet ett flertal gånger för att bara ge honom en kram, när han ropade efter mamma. Det är jobbigt att vara hård ibland. Vi får hoppas att han inte fortsätter såhär. Då får vi nog ta och hjälpas åt så vi orkar längre, stänga dörren kommer ju bara fungera i någon cm till.


William kom in till mig vid 03.30 inatt och ville sova hos mig, det har han inte gjort på länge, så det måste ha varit en hems mardröm. Det var så gosigt så att ha honom nära mig igen, och det gick bra, han väckte inte Nova och Nova väckte inte honom när hon ville ha mat på morgonkvisten.


Jag har haft 2 änglar idag, William har varit så lugn och lekt massor själv. Nova och jag har kommunicerat jätte bra idag. Hon har sovit på perfekta tider och ätit fint. Dagen har verkligen flytit på bra.

 
 
Ingen bild

mormor ÅSA

3 april 2012 08:19

Härlig överraskning till hela familjen, helt plötsligt kan ni göra vad ni vill & drömmer om. LYCKA TILL ALLA "Sundare". KRAM

 
Malin

Malin

3 april 2012 16:49

Hur bor ni som? Tänkte eftersom du skrev att grannarna ville göra lallt till gården ifjol, har ni delar gård?
Skönt med så mycket tillbaka på skatten :)

http://malinsliv.bloggplatsen.se

Lisa Sund

3 april 2012 19:37

Vi bor i ett parhus. Det står två parhus efter varandra och de som bor längst in ville ha vägen asfalterad vilket inte var gratis. Sedan skulle det byggas altan och rullasgräsmatta (som vi hade planerat att göra) men grannarna ville även stena uppfarten för att få det billigare med mängdrabatt, men där sa vi stopp, så de stenade 3 av uppfarterna men inte våran. Det kommer nog såsmåningom när vi har bott in oss lite.

Hur stort är ert hus? Du är verkligen duktig på att inreda och verkar ha så många projekt på gång. Föresten vart har du köpt de stora vita prydnads bokstäverna?

 
Malin

Malin

3 april 2012 21:01

Vi har ett ganska litet men lagomt stort hus :) 100 kvm boyta. 3 sovrum, vardagsrum, köket och hallen genom huset ligger ihop.
Jag älskar att inreda och pyssla så det är roligt att höra att du tycker det blir bra :) Jag har alltid ett projekt som jag håller på med och minst ett projekt som jag planerar. Jag har en tavla i tvättstugan där jag sätter bilder och listor över mina planer för varje projekt, som t.ex tösernas gemensamma sovrum, sätter upp bilder på tapeter,inredning och sådär :)

bokstäverna är köpta i en liten butik på lander här i sollefteå, dom är inte så stora ca 5cm.

http://malinsliv.bloggplatsen.se

Lisa Sund

4 april 2012 12:00

Jo vårt hus känns lite lagon för tillfället tycker vi med. Men familjen växer ju, så får se vad som händer i framtiden. Det går ju att bygga ett extra rum i vardagsrummet så det lär vi göra först, för vi trivs så himla bra här.

Jo det är kul att drömma och planera, jag önskar bara att jag kunde få genomföra lite snart också. Har en vision om hur Novas rum ska se ut, så det gäller bara att sätta igång :)

Jaha jag tyckte bokstäverna såg mycket större ut :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa Sund - 22 december 2013 21:28


December passerar verkligen med stormsteg, vi har hunnit med MASSOR denna månad. Ändå så känner jag mig så lugn och fin, riktigt härlig julstämning.   Min stora duktiga kille fick gå till tandläkaren denna månad. Han blev väldigt uppspelt och pra...

Av Lisa Sund - 3 december 2013 19:49


Oj, nu var det verkligen länge sedan jag bloggade. Nu var det verkligen på tiden att ta sig i kragen. Ja vi får köra recappå hela november helt enkelt :)   Vi börjar lite smått med barnen som givetvis fortfarande retar gallfeber på varandra men s...

Av Lisa Sund - 31 oktober 2013 20:07


En liten oktober uppdatering. Vi har införskaffat lite vinterkläder till barnen nu, eller ja till William iaf eftersom Novas overall från förra året passade riktigt bra nu. Undra just hur mycket hon drunknade i den förra året. Härliga färger blev det...

Av Lisa Sund - 14 oktober 2013 19:39


Om vi börjar med vad vi gjorde resten av september så har vi hunnit med att leka lite med med play doh. Det är alltid uppskattat, även om det blir en del bråk, för man bara måste ju ha samma färg samtidigt även om det finns 5011 andra att leka med. ...

Av Lisa Sund - 22 september 2013 19:23

Så var det alltså dags för min lillasyster att fylla 30 år. Hon kommer alltid att vara liten i mina ögon :) Anna och Björn kom redan på fredagen och det blev så trevligt med lite kortspel och en massa skratt på kvällen. På lördagen blev det först lit...

Ovido - Quiz & Flashcards