Direktlänk till inlägg 22 mars 2012

Ute, ute, ute

Av Lisa Sund - 22 mars 2012 18:53

Verkligen strålande härligt väder idag också. När vi skulle gå till förskolan i morse så tänkte jag att vi kunde göra sällskap med Vilma igen som vi gjort de senaste mornarna, men det visade sig att det inte var någon hemma där, vilket inte var så populärt hos William. Han ville verkligen att Vilma skulle öppna dörren och blev ledsen när jag började gå. Det var säkert därför han var lite svår att lämna idag också. Han har varit lite småkinkig när jag ska gå hela denna vecka, vi får hoppas att det går över snart. Han vill att jag ska bära honom och blir ledsen när jag ställer ner honom. Det verkar inte hjälpa att Vilma står bredvid och vill leka.


Sedan hann jag äntligen börja med Novas gardiner idag. Tyget har legat i trappan sedan vi köpte det som en påminnelse, men idag fick jag äntligen tummen ut och började nåla lite. Allt jag egentligen hann med var att klippa av tyget så jag har 2 längder och inte ett långt tygstycke samt nåla en långsida. Då är det bara 3 långsidor och 4 kortsidor kvar da :) Jag fick en rad med ugglor över som jag tänker klippa ut och sätta i tavelramar (om det blir bra dvs).


Efter vi hämtat William på förskolan så gick vi till lekplatsen som vanligt och gungade. Vi var säkert där i en halvtimme innan Nova vaknade och vi fick gå hem. Vi tog vägen förbi nya skolan igen och tittade lite på traktorn och lastbilarna. När vi kom hem så åt vi mellis ute igen och sedan stannade vi ute för det var så härligt, pannan visade 17 grader idag :) Efter ett tag kom Vilma och hennes mamma förbi och lekte lite på altanen med oss. Sen kom pappa Anders hem och då fick William en massa ny energi att han sprang runt som ett yrväder och lekskrek en massa. Pappa och William han med en extra promenad till lekplatsen för att gunga lite till. Kort sagt William var ute mellan 13.30 till 17. Trots detta stog han och bankade på altandörren efter middagen och sa "ute, ute, ute!!" Verkligen skönt att han tycker om att vara ute, och nu när snön och vintern försvunnit så har även jag börjat tycka om det.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa Sund - 22 december 2013 21:28


December passerar verkligen med stormsteg, vi har hunnit med MASSOR denna månad. Ändå så känner jag mig så lugn och fin, riktigt härlig julstämning.   Min stora duktiga kille fick gå till tandläkaren denna månad. Han blev väldigt uppspelt och pra...

Av Lisa Sund - 3 december 2013 19:49


Oj, nu var det verkligen länge sedan jag bloggade. Nu var det verkligen på tiden att ta sig i kragen. Ja vi får köra recappå hela november helt enkelt :)   Vi börjar lite smått med barnen som givetvis fortfarande retar gallfeber på varandra men s...

Av Lisa Sund - 31 oktober 2013 20:07


En liten oktober uppdatering. Vi har införskaffat lite vinterkläder till barnen nu, eller ja till William iaf eftersom Novas overall från förra året passade riktigt bra nu. Undra just hur mycket hon drunknade i den förra året. Härliga färger blev det...

Av Lisa Sund - 14 oktober 2013 19:39


Om vi börjar med vad vi gjorde resten av september så har vi hunnit med att leka lite med med play doh. Det är alltid uppskattat, även om det blir en del bråk, för man bara måste ju ha samma färg samtidigt även om det finns 5011 andra att leka med. ...

Av Lisa Sund - 22 september 2013 19:23

Så var det alltså dags för min lillasyster att fylla 30 år. Hon kommer alltid att vara liten i mina ögon :) Anna och Björn kom redan på fredagen och det blev så trevligt med lite kortspel och en massa skratt på kvällen. På lördagen blev det först lit...

Ovido - Quiz & Flashcards