Direktlänk till inlägg 16 mars 2012

Hej Nova!

Av Lisa Sund - 16 mars 2012 18:42

Jag hade väl egentligen inte tänkt att gå iväg till öppna förskolan idag, men efter att ha tittat på tv och bilar halva mårgonen så insåg jag att vi nog behövde röra lite på oss. Idag blev också första gången som William verkade vara lite med i en av sångerna i alla fall. Han sträckte upp händerna i slutet av björnen sover ("tro"), jag antar att de gör så på förskolan. Han vågade också gå in under lakanet själv denna gång när vi skulle sjunga fisken simmar.


Tyvärr var också denna gång som Nova bestämde sig för att vara vaken nästan hela tiden och hon var inte ett dugg nöjd. Mamma fick stå och gunga fram och tillbaka och då var hon väl lite nöjd. Hon var missnöjd och gnällig stora delar av dagen, näst intill gallskrik ibland, vi har verkligen något som saknas i vår kommunikation just nu.


Idag var också första dagen som William verkligen brydde sig om Nova. Hon låg på filten i köket på mage och försökte lyfta på huvudet. Detta tyckte nog William såg roligt ut för han böjde sig ner och försökte få ögonkontakt med Nova. Det var lite svårt så han fick lägga sig ner bredvid henne och så började han prata och skratta. Han tyckte att det var väldigt roligt att hon låg och sög på sin hand, han provade att dra ut den för att sedan stoppa in sitt finger i munnen och sedan tillbaka med hennes egen hand igen. Han låg där ganska länge och komunicerade och hon verkade tycka att det inte var så tokit att få lite exrta uppmärksamhet hon heller.


   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa Sund - 22 december 2013 21:28


December passerar verkligen med stormsteg, vi har hunnit med MASSOR denna månad. Ändå så känner jag mig så lugn och fin, riktigt härlig julstämning.   Min stora duktiga kille fick gå till tandläkaren denna månad. Han blev väldigt uppspelt och pra...

Av Lisa Sund - 3 december 2013 19:49


Oj, nu var det verkligen länge sedan jag bloggade. Nu var det verkligen på tiden att ta sig i kragen. Ja vi får köra recappå hela november helt enkelt :)   Vi börjar lite smått med barnen som givetvis fortfarande retar gallfeber på varandra men s...

Av Lisa Sund - 31 oktober 2013 20:07


En liten oktober uppdatering. Vi har införskaffat lite vinterkläder till barnen nu, eller ja till William iaf eftersom Novas overall från förra året passade riktigt bra nu. Undra just hur mycket hon drunknade i den förra året. Härliga färger blev det...

Av Lisa Sund - 14 oktober 2013 19:39


Om vi börjar med vad vi gjorde resten av september så har vi hunnit med att leka lite med med play doh. Det är alltid uppskattat, även om det blir en del bråk, för man bara måste ju ha samma färg samtidigt även om det finns 5011 andra att leka med. ...

Av Lisa Sund - 22 september 2013 19:23

Så var det alltså dags för min lillasyster att fylla 30 år. Hon kommer alltid att vara liten i mina ögon :) Anna och Björn kom redan på fredagen och det blev så trevligt med lite kortspel och en massa skratt på kvällen. På lördagen blev det först lit...

Ovido - Quiz & Flashcards