Direktlänk till inlägg 15 februari 2012

Fröken vaken :)

Av Lisa Sund - 15 februari 2012 20:30

Idag har Nova börjat vara vaken som William var när han var liten. William hade aldrig längre naps än 20 minuter på dagarna. Nova har idag vaknat i stort sett varje gång jag har försökt att lägga henne i vagnen eller i spjälsängen. Men William sov ju å andra sidan 12-15timmar på natten, så vi får se hur Nova tänker göra inatt. Bara jag lyckas tanka henne riktigt full så får vi hoppas på det bästa.


William ville inte gå hem ifrån förskolan idag. Han var precis nyvaken när jag kom och hämtade honom. Vi tänker nog säga till om att han bara får sova en timme nu, han verkar så pigg på kvällarna och så får han lite extra lektid på förskolan. När jag kom så sprang han iväg och hämtade en bil som han skulle leka med, sen var han på väg till den stora lastbilen som man kan sitta på, men då fick jag stoppa honom så han inte skulle störa de sovande barnen i rummet bredvid. Dock började han ju gråta istället då, vi får hoppas att han inte väckte någon :)


Det har snöat här i snart ett dygn i sträck så det var inte så kul att gå hem för mammsen heller. Hade helst tagit bilen idag till förskolan om jag hade haft en. Särskilt eftersom jag precis hade badat. Det blev ju ett 20 minutersbad eftersom Nova vaknade :) Så mitt hår blev helt stelt när vi promenerade hem igen i snöovädret på den oplogade vägen. Eller det var plogat på morgonen, men eftersom det snöat hela dagen så var det rätt mycket snö när jag skulle hämta William.


Det blev dubbelbad idag också. Vi stoppade William i badkaret och började fylla på med vatten, medan badkaret fylldes så passade vi på att bada Nova i hennes balja. Hon såg mest förvånad ut, inga protester denna gång. William var lite rädd i början, han blev jätte rädd när Anders fixade bubblori badet för några veckar sedan, han fick panik och skulle upp ur badkaret direkt. Men när leksakerna åkte i idag så var det roligt att bada igen. Han ville inte upp när mamma och pappa tyckte att vi hade badat klart.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa Sund - 22 december 2013 21:28


December passerar verkligen med stormsteg, vi har hunnit med MASSOR denna månad. Ändå så känner jag mig så lugn och fin, riktigt härlig julstämning.   Min stora duktiga kille fick gå till tandläkaren denna månad. Han blev väldigt uppspelt och pra...

Av Lisa Sund - 3 december 2013 19:49


Oj, nu var det verkligen länge sedan jag bloggade. Nu var det verkligen på tiden att ta sig i kragen. Ja vi får köra recappå hela november helt enkelt :)   Vi börjar lite smått med barnen som givetvis fortfarande retar gallfeber på varandra men s...

Av Lisa Sund - 31 oktober 2013 20:07


En liten oktober uppdatering. Vi har införskaffat lite vinterkläder till barnen nu, eller ja till William iaf eftersom Novas overall från förra året passade riktigt bra nu. Undra just hur mycket hon drunknade i den förra året. Härliga färger blev det...

Av Lisa Sund - 14 oktober 2013 19:39


Om vi börjar med vad vi gjorde resten av september så har vi hunnit med att leka lite med med play doh. Det är alltid uppskattat, även om det blir en del bråk, för man bara måste ju ha samma färg samtidigt även om det finns 5011 andra att leka med. ...

Av Lisa Sund - 22 september 2013 19:23

Så var det alltså dags för min lillasyster att fylla 30 år. Hon kommer alltid att vara liten i mina ögon :) Anna och Björn kom redan på fredagen och det blev så trevligt med lite kortspel och en massa skratt på kvällen. På lördagen blev det först lit...

Ovido - Quiz & Flashcards