Direktlänk till inlägg 12 februari 2012

Vilken underbar dag

Av Lisa Sund - 12 februari 2012 19:16

Solen sken så fint hela dagen. Till och med de mest inbitna innemänniskorna (Anders och jag) vågade sig ut på promenad. Vi köpte en pulka till William igår så det var dags att göra en premiärtur i den. Vi tog en promenad hela familjen runt i området. Det var så härligt så. Dock verkade inte William tycka pulkaåkning var någonting för honom. Han satt och såg mest sur ut i pulkan. Han blev ju lite bländad av solen i början så det kan ju ha varit en bidragande faktor. När vi kom hem till vårt hus igen så ville jag testa att åka nerför vår slänt också. Så jag tog och satte mig i pulkan och tog William i knät och så fick Anders ta och knuffa iväg oss. Då fick vi äntligen en glad reaktion från William, han skrattade när vi var nere. Så vi var ju tvungna att åka en gång till, han skrattade även denna gång. Men när jag frågade om vi skulle åka igen så sa han nej, och när pappa satte honom i pulkan för att dra honom sista vägen hem började han att gnälla, så han fick gå sista biten. Han är verkligen ingen pulka kille. Vi stannade ute lite extra och han och pappa skottade lite snö med sina snöskovlar :)


 


Igår brännde sig William på en lampa, vi trode inte att det var så farligt men det visade att han fick blåsor på två fingrar och en av blåsorna gick sönder idag när Anders skulle torka av William efter lunchen. Han började naturligtvis att gråta, vi torkade av så gott vi kunde sen tog jag honom till vattenkranen och tvättade lite till. William äter ju nämligen mestadels med fingrarna och det kan inte vara skönt att få in en massa mat i såret. När vi tvättat oss klart så tog jag och blötte lite papper och lindade in fingret i. Han verkade tycka att det var skönt, även om han inte riktigt förstod varför han hade ett droppande papper på handen. Han gick i alla fallrunt med detta papper stora delar av dagen. Han visade handen och sa ibland "aj aj" och höll krampaktigt i sin lilla papperstuss.


 

Williams "aj aj"

William tog idag också sin längsta sovmorgon någonsin, han sov ända till klockan 9 :) Det var väl inte så konstigt eftersom grannanrna och favorit tjejen Vilma var ju och hälsade på igårkväll och åt middag med oss. Han var så uppspelt och så var han ju vaken ända till klockan 20. I vanliga fall brukar vi lägga honom mellan 18.30 och 19.00

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa Sund - 22 december 2013 21:28


December passerar verkligen med stormsteg, vi har hunnit med MASSOR denna månad. Ändå så känner jag mig så lugn och fin, riktigt härlig julstämning.   Min stora duktiga kille fick gå till tandläkaren denna månad. Han blev väldigt uppspelt och pra...

Av Lisa Sund - 3 december 2013 19:49


Oj, nu var det verkligen länge sedan jag bloggade. Nu var det verkligen på tiden att ta sig i kragen. Ja vi får köra recappå hela november helt enkelt :)   Vi börjar lite smått med barnen som givetvis fortfarande retar gallfeber på varandra men s...

Av Lisa Sund - 31 oktober 2013 20:07


En liten oktober uppdatering. Vi har införskaffat lite vinterkläder till barnen nu, eller ja till William iaf eftersom Novas overall från förra året passade riktigt bra nu. Undra just hur mycket hon drunknade i den förra året. Härliga färger blev det...

Av Lisa Sund - 14 oktober 2013 19:39


Om vi börjar med vad vi gjorde resten av september så har vi hunnit med att leka lite med med play doh. Det är alltid uppskattat, även om det blir en del bråk, för man bara måste ju ha samma färg samtidigt även om det finns 5011 andra att leka med. ...

Av Lisa Sund - 22 september 2013 19:23

Så var det alltså dags för min lillasyster att fylla 30 år. Hon kommer alltid att vara liten i mina ögon :) Anna och Björn kom redan på fredagen och det blev så trevligt med lite kortspel och en massa skratt på kvällen. På lördagen blev det först lit...

Ovido - Quiz & Flashcards