Direktlänk till inlägg 7 februari 2012

Snopet värre

Av Lisa Sund - 7 februari 2012 18:30

Idag var det dags för Williams första 5 timmars pass på förskolan. Det blev en lång morgon, mycket på grund av att Nova inte sov alls inatt och jag var supper trött och kinkig. Så det fick bli lite "Bilar" på morgonen. Sen var det bara att klä på sig fulla munderingen vid 8 för att vara på förskolan till 8.30 Williams avdelning var ute på gården och William hittade grannen Vilma på en taxicykel, så han kröp upp bredvid henne. Det blev en ganska lätt lämning.


Efter det så gick Nova och jag hem och stupade i säng, natirligtvis vaknade Nova lite och ville ha mat, men vi somnade om ett tag till. Sen var det bara att äta lunch och gå och hämta storebror igen.


Jag fick ett brav av försökringskassan igår som sa att de inte hade alla uppgifter de behövde, naturligtvis var det de uppgifter som de ansåg sig sakna som jag redan ringt dem om och de sa att jag inte behövde skicka in igen, BAH! Aja, får väl vänta lite till att få pengar da :)


Sen ringde Anders och sa att bilen slutade fungera igen och han fick lov att bli bärgad igen och grannen fick åka och hämta honom igen, SUCK! Varför kan inte saker och ting fungrea som det ska? Nu kommer det deffinitivt att bli en dyr månad, särskilt eftersom vi inte vet om jag får pengar än och Anders bara får halv lön för att han var pappa ledig.


Nu ska Nova och jag försöka få några timmars sömn, så man kanske orkar vara uppe inatt :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa Sund - 22 december 2013 21:28


December passerar verkligen med stormsteg, vi har hunnit med MASSOR denna månad. Ändå så känner jag mig så lugn och fin, riktigt härlig julstämning.   Min stora duktiga kille fick gå till tandläkaren denna månad. Han blev väldigt uppspelt och pra...

Av Lisa Sund - 3 december 2013 19:49


Oj, nu var det verkligen länge sedan jag bloggade. Nu var det verkligen på tiden att ta sig i kragen. Ja vi får köra recappå hela november helt enkelt :)   Vi börjar lite smått med barnen som givetvis fortfarande retar gallfeber på varandra men s...

Av Lisa Sund - 31 oktober 2013 20:07


En liten oktober uppdatering. Vi har införskaffat lite vinterkläder till barnen nu, eller ja till William iaf eftersom Novas overall från förra året passade riktigt bra nu. Undra just hur mycket hon drunknade i den förra året. Härliga färger blev det...

Av Lisa Sund - 14 oktober 2013 19:39


Om vi börjar med vad vi gjorde resten av september så har vi hunnit med att leka lite med med play doh. Det är alltid uppskattat, även om det blir en del bråk, för man bara måste ju ha samma färg samtidigt även om det finns 5011 andra att leka med. ...

Av Lisa Sund - 22 september 2013 19:23

Så var det alltså dags för min lillasyster att fylla 30 år. Hon kommer alltid att vara liten i mina ögon :) Anna och Björn kom redan på fredagen och det blev så trevligt med lite kortspel och en massa skratt på kvällen. På lördagen blev det först lit...

Ovido - Quiz & Flashcards