Direktlänk till inlägg 6 februari 2012

Det blir inte alltid som man tänkt sig

Av Lisa Sund - 6 februari 2012 18:52

Idag hade jag tänkt att när Anders kom hemifrån jobbet skulle vi åka in till Uppsala och köpa lite lila vattenfärg. Varför det kan man undra? Jo för varje månad så gjorde vi hand och fotavtryck med William och jag tänkte vi skulle göra det med Nova också. Eftersom hennes rum kommer att gå i lila istället för grönt så ville jag inte ha grön vattenfärg som vi hade till William. Men det visade sig att anders bil var klar så han och grannen fick åka iväg och hämta den istället. Sån tur var så var det inget allvarligt med den utan det blev relativt billigt (hur billigt det nu kan bli med bärgningsbil och grejer.


 

William tyckte väl aldrig att det var särskilt roligt att kladda med vattenfärg då men det känns bra att ha kvar som minnen. Nu så kommer vi nog bara göra varje år istället. Precis som månadsbilderna som vi kommer att ta av Nova, så blir det bara en gång per år för William framöver



Nej nu ble jag ledsen! Jag gick ut på nätet för att hämta en bild på en hallbänk som jag vill att vi ska köpa på Jysk men då såg jag att de höjt priset med 500 kr :( det måste ha varit nåt extrapris eller kampanj som de hade förut. Aja hur som helst hade jag hoppats att vi skulle ha köpt den när vi åkte in till Uppsala idag, men det lär ju inte hända än på ett tag då :( BLEH!! Jag vill börja få lite ordning bland alla mössor och vantar, det är verkligen överfullt i trådbackarna som vi har nu.

 

Hur som helst här är bänken :)


Sen lite om dagen också kanske. Eftersom idag var första dagen med 15 timmar för William så var han hemma från förskolan idag. Han kommer endast gå tisdag till torsdag mellan 8.30-13.30 Dagen gick iaf bra trots allt :) Tv:n stog inte på en sekund medans det bara var jag och barnen. Sen åkte den på nästan på en gång när pappa kom hem. Då kunde inte pappa säga nej till William som ville titta på bilar :)


William och jag, hmm ja Nova var också med under dagen såklart :) hann med att gå på promenad och bada lite. Jag han fixa det sista med tvätten, som jag inte hann med i helgen för att jag fick feber. Dagen känns som den blev riktigt lyckad trots att jag kanske inte sov optimalt i natt. Vi tog en tvåtimmarsnap efter lunch, det behövde vi nog alla tre.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa Sund - 22 december 2013 21:28


December passerar verkligen med stormsteg, vi har hunnit med MASSOR denna månad. Ändå så känner jag mig så lugn och fin, riktigt härlig julstämning.   Min stora duktiga kille fick gå till tandläkaren denna månad. Han blev väldigt uppspelt och pra...

Av Lisa Sund - 3 december 2013 19:49


Oj, nu var det verkligen länge sedan jag bloggade. Nu var det verkligen på tiden att ta sig i kragen. Ja vi får köra recappå hela november helt enkelt :)   Vi börjar lite smått med barnen som givetvis fortfarande retar gallfeber på varandra men s...

Av Lisa Sund - 31 oktober 2013 20:07


En liten oktober uppdatering. Vi har införskaffat lite vinterkläder till barnen nu, eller ja till William iaf eftersom Novas overall från förra året passade riktigt bra nu. Undra just hur mycket hon drunknade i den förra året. Härliga färger blev det...

Av Lisa Sund - 14 oktober 2013 19:39


Om vi börjar med vad vi gjorde resten av september så har vi hunnit med att leka lite med med play doh. Det är alltid uppskattat, även om det blir en del bråk, för man bara måste ju ha samma färg samtidigt även om det finns 5011 andra att leka med. ...

Av Lisa Sund - 22 september 2013 19:23

Så var det alltså dags för min lillasyster att fylla 30 år. Hon kommer alltid att vara liten i mina ögon :) Anna och Björn kom redan på fredagen och det blev så trevligt med lite kortspel och en massa skratt på kvällen. På lördagen blev det först lit...

Ovido - Quiz & Flashcards