Direktlänk till inlägg 2 februari 2012

Titta bilar :)

Av Lisa Sund - 2 februari 2012 19:43

Lillkillen vaknade inatt. Jag undrar verkligen varför han vaknar och är så ledsen. Han kan inte riktigt berätta. Det verkar mest som att han är pigg och vill komma upp  och leka. Jag hoppas verkligen inte att det var en mardröm iaf. Jag trode nästan det eftersom han undrade så mycket vad som hade hänt pappa. Men när han vaknade på natten så var det ju pappa som gick in. Det var det enda sättet jag kunde komma på att förklara att pappas bil gått sönder. Men jag tror inte att det var mardröm, han vaknade just ikväll också, JÄTTE pigg och sitter och pratar för sig själv i sängen.


Hur som helst, när William spökar på natten så sover han alltid länger på morgonen, så vi kom inte iväg till förskolan förrän efter 8 :) Han var glad på morgonen och mamman var duktig och kom ihåg matsäcken, det blev oboy och banan. Dock möttes vi av en lapp på dörren när vi kom till förskolan som sa att utflykten var inställd så det var bara att ta med matsäcken hem igen. När jag hämtade honom på eftermiddagen så visade det sig att de varit inne hela förmiddagen och jag mötte honom i dörren på väg ut, så han hade inte varit ute alls. Sen är man ju själv lat och inte orkar leka med honom ute heller :)


Väl hemma hann jag börja med maten innan min energi tog slut helt och hållet. Jag lät Nova sova fast jag borde koncentrerat mig på att hålla henne vaken och jag drog av maten från värmen och lät den stå. Sen gick jag och William och tittade på tv. Jag började med ett program som jag gillar "4 bröllop och en smekmånad" (bröllop är alltid kul :)) men William blev uttråkad och började hoppa runt i soffan så jag bytte till barnkanalen och då satt han still ett tag. William har hittils inte varit intresserad av tv alls förutom reklamen. Vi har börjat titta på bolibompa lite på kvällen innan han går och lägger sig och då brukar han sitta ett tag, ibland lessnar han ur och tar en bok som vi ska läsa istället. När han lessnat på barnkanalen också så frågade jag vad han ville titta på eftersom det var han som föreslagit att vi skulle titta på tv (han gav mig fjärrkontrollen och sa titta) jag började på 1an men han sa "titta bilar". Jag visste inte om det fanns något bilprogram på tv just då men jag visste att vi hade dvdn Cars i så det fick bli den. Dock tardet ju 3 år innan man får igång en dvd nuförtiden, det är reklam efter reklam, William var nästan i upplösningstillstånd innan filmen startade. Men sen så frös han totalat och så stilla har jag aldrig sett honom sitta. Han sa titta bilar jättemånga gånger och verkade helnöjd.


 

Williams nya idoler :)


Till slut kom pappa äntligen hem och fick rädda upp sittuationen, laga färdigt maten och väcka Nova :) Med lite mat i magen så var alla nöjda och glada. Nu undrar jag bara hur många gånger vi kommer att få titta på "cars" i framtiden, det är nog slut på bolibompatiden för ett tag.   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa Sund - 22 december 2013 21:28


December passerar verkligen med stormsteg, vi har hunnit med MASSOR denna månad. Ändå så känner jag mig så lugn och fin, riktigt härlig julstämning.   Min stora duktiga kille fick gå till tandläkaren denna månad. Han blev väldigt uppspelt och pra...

Av Lisa Sund - 3 december 2013 19:49


Oj, nu var det verkligen länge sedan jag bloggade. Nu var det verkligen på tiden att ta sig i kragen. Ja vi får köra recappå hela november helt enkelt :)   Vi börjar lite smått med barnen som givetvis fortfarande retar gallfeber på varandra men s...

Av Lisa Sund - 31 oktober 2013 20:07


En liten oktober uppdatering. Vi har införskaffat lite vinterkläder till barnen nu, eller ja till William iaf eftersom Novas overall från förra året passade riktigt bra nu. Undra just hur mycket hon drunknade i den förra året. Härliga färger blev det...

Av Lisa Sund - 14 oktober 2013 19:39


Om vi börjar med vad vi gjorde resten av september så har vi hunnit med att leka lite med med play doh. Det är alltid uppskattat, även om det blir en del bråk, för man bara måste ju ha samma färg samtidigt även om det finns 5011 andra att leka med. ...

Av Lisa Sund - 22 september 2013 19:23

Så var det alltså dags för min lillasyster att fylla 30 år. Hon kommer alltid att vara liten i mina ögon :) Anna och Björn kom redan på fredagen och det blev så trevligt med lite kortspel och en massa skratt på kvällen. På lördagen blev det först lit...

Ovido - Quiz & Flashcards