Direktlänk till inlägg 1 februari 2012

BVC besök och pappa bang!

Av Lisa Sund - 1 februari 2012 19:36

Natten som var gick väl precis som väntat. Nova var vaken och hungrig i stort sett hela natten. Dock hade jag tur att Anders tog lite sovmorgon så han kunde ta William till förskolan på morgonen. Sen hade Nova andra planer än att sova även på morgonkvisten, så det har varit en trött mamma hela dagen. Eller egentligen inte, jag borde ha varit trött, men har klarat dagen förvånadsvärt bra.


Innan lunch så åkte Nova och jag till BVC för att väga och mäta henne. Hon hade stigit över 300 g på en vecka till 4410 g. Längden varfortfarande densamma, men hon följer alla sina kurvor så bra, så det är ingen fara. Nästa besök blir ett läkarbesök den 21/2.


På eftermidagen gick vi och hämtade storebror på förskolan, han blev så glad att se oss, och för en gångs skull så blev han inte så gnällig, han pekade på barn och på rutchkanan och var så pratglad. På väg till grinden så gick han fram till Majken (som vi var på kalas hos i söndags) också och pekade på henne. Han verkar hö börjat umgås med henne mer nu, även om de inte går på samma avdelning.


Sedan var det dags att göra middag, William fick hjälpa till. Han plockade ur hela besticklådan och la på sitt brickbord, pratade oavbrutet medans han plockade. När vi satt och åt så ringde pappa Anders och sa att bilen hade stannat mitt på E4an, BAH! Han skulle få bärgningshjälp och grannen var redan på väg för att plocka upp honom. Jag som hade tänkt hälsa på mina kollegor på förskolan på fredag, men nu blir jag ju av med bilen, aja får ta det en anna gång. Precis rätt månad för bilen att pajja också, egentligen är väl ingen månad bra för sånna utgifter :) Hur som helst så blev William väldigt fundersam vad som hade hänt pappa. Han upprepade säkert 100 gånger pappa bang och mamma bang, pekade och frågade. Synd att han inte hann träffa pappa innan det var dags att gå och sova.


Jag har verkligen kämpat med Nova idag, det är som jag sa tidigare inte så lätt att väcka en sovandes bebis. Jag försöker så att hon inte sover längre en än timme på dagen, och är uppe minst en timme när jag väcker henne. Tyvärr måste man nästan klä av henne naken för att man ska få liv i henne. Men det verkar ha fungerat.


 

Ett stycke sovandes bebis! Men man är väl inte på det klara än, hon brukar vakna runt 23 och det är då man märker om hon tänker vara vaken hela natten igen eller inte. Man kan ju alltid hålla tummarna för en bra natt.
 
Första tiden så sov hon bäst i liggvagnsdelen. Men jag ville inte vänja henne med den för mycket, så nu får hon sova i spjälsängen, och det verkar ju gå bra :)
 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa Sund - 22 december 2013 21:28


December passerar verkligen med stormsteg, vi har hunnit med MASSOR denna månad. Ändå så känner jag mig så lugn och fin, riktigt härlig julstämning.   Min stora duktiga kille fick gå till tandläkaren denna månad. Han blev väldigt uppspelt och pra...

Av Lisa Sund - 3 december 2013 19:49


Oj, nu var det verkligen länge sedan jag bloggade. Nu var det verkligen på tiden att ta sig i kragen. Ja vi får köra recappå hela november helt enkelt :)   Vi börjar lite smått med barnen som givetvis fortfarande retar gallfeber på varandra men s...

Av Lisa Sund - 31 oktober 2013 20:07


En liten oktober uppdatering. Vi har införskaffat lite vinterkläder till barnen nu, eller ja till William iaf eftersom Novas overall från förra året passade riktigt bra nu. Undra just hur mycket hon drunknade i den förra året. Härliga färger blev det...

Av Lisa Sund - 14 oktober 2013 19:39


Om vi börjar med vad vi gjorde resten av september så har vi hunnit med att leka lite med med play doh. Det är alltid uppskattat, även om det blir en del bråk, för man bara måste ju ha samma färg samtidigt även om det finns 5011 andra att leka med. ...

Av Lisa Sund - 22 september 2013 19:23

Så var det alltså dags för min lillasyster att fylla 30 år. Hon kommer alltid att vara liten i mina ögon :) Anna och Björn kom redan på fredagen och det blev så trevligt med lite kortspel och en massa skratt på kvällen. På lördagen blev det först lit...

Ovido - Quiz & Flashcards