Direktlänk till inlägg 16 april 2012

Ensam med barnen

Av Lisa Sund - 16 april 2012 18:39

Ja idag skulle Anders ha dubbla möten på jobbet samt lite radiostyrdbiltävling efteråt, så han kommer inte hem förrän JÄTTE sent. Eftersom det är måndag så har William inte heller varit på förskolan. Så idag har jag haft barnen hela långa dagen och ska ha dem hela långa kvällen. Dagen har gått alldeles utmärkt! Vi har varit till två olika lekplatser och gungat och åkt rutchkana som William fullkommligt älskar. Det blev två olika lekplatser för på eftermiddagen så skulle vi posta ett brev först och då gick vi till en lekplats närmare brevlådan.


Vi glömde bort att bada lite igår så jag passade på att slänga i grabben i plurret. Eftersom han har så torr hud har vi fått rådet att inte bada mer än två gånger i veckan så vi brukar köra onsdagar och söndagar. William älskar att bada och skulle säkerligen kunna sitta hur länge som helst. Han brås lite på mig när det gäller vattentemperaturen dock, han vill ha ganska varmt och skönt. Självklart så ska alla baddjuren ställas upp i långa fina rader. Han verkar brås på mig med där, symetri och ordning och reda.


 


Jag la Nova i babygymmet medans William badade, hon var så nöjd och glad att ligga där så. Hon griper så otroligt mycket efter alla sakerna som hänger i gymmet och tycker om att undersöka dem. Hon har börjat lite smått att föra saker till munnen också. Idag blev den fina bodyn som Viktoria sydde åt henne dagens andra ombyte, eftersom vi kissade ner första klädsetet idag.


 


Just nu ligger Nova och sover bredvid mig, småsnarkar lite. Det går verkligen superlätt att natta henne. Jag ammar henne vid 18 då har hon oftast fått vara uppe från 16 eller 16.30 och sedan lägger jag bara över henne i spjälsängen och hon somnar själv. Som man kämpade med William och sövde på armen och vaggade i vagnen och försökte på alla möjliga olika vis. Just nu så har William party i sitt rum, han uttnyttjar verkligen sin nya frihet att han själv kan gå ur sängen. Igår höll han på fram till 20.30 då fastnade han med fingrarna i garderobsdörren och då kännde han att det kanske var dags att sova när vi la tillbaka honom i sängen för 2011:e gången. Vi får se hur länge han håller på idag. Han har verkligen kommit på att om han är riktigt tyst så hör vi honom inte och då kan han leka. Han är för gullig :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa Sund - 22 december 2013 21:28


December passerar verkligen med stormsteg, vi har hunnit med MASSOR denna månad. Ändå så känner jag mig så lugn och fin, riktigt härlig julstämning.   Min stora duktiga kille fick gå till tandläkaren denna månad. Han blev väldigt uppspelt och pra...

Av Lisa Sund - 3 december 2013 19:49


Oj, nu var det verkligen länge sedan jag bloggade. Nu var det verkligen på tiden att ta sig i kragen. Ja vi får köra recappå hela november helt enkelt :)   Vi börjar lite smått med barnen som givetvis fortfarande retar gallfeber på varandra men s...

Av Lisa Sund - 31 oktober 2013 20:07


En liten oktober uppdatering. Vi har införskaffat lite vinterkläder till barnen nu, eller ja till William iaf eftersom Novas overall från förra året passade riktigt bra nu. Undra just hur mycket hon drunknade i den förra året. Härliga färger blev det...

Av Lisa Sund - 14 oktober 2013 19:39


Om vi börjar med vad vi gjorde resten av september så har vi hunnit med att leka lite med med play doh. Det är alltid uppskattat, även om det blir en del bråk, för man bara måste ju ha samma färg samtidigt även om det finns 5011 andra att leka med. ...

Av Lisa Sund - 22 september 2013 19:23

Så var det alltså dags för min lillasyster att fylla 30 år. Hon kommer alltid att vara liten i mina ögon :) Anna och Björn kom redan på fredagen och det blev så trevligt med lite kortspel och en massa skratt på kvällen. På lördagen blev det först lit...

Skapa flashcards